Sökning: "Early Childhood Education for Sustainability"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Early Childhood Education for Sustainability.

  1. 1. Sustainability education in early childhood: Preschool teachers´perceptions and approaches in nurturing sustainability education practises

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Rose Anyanwu; [2023-01-25]
    Nyckelord :Education; Sustainability; Sustainable Development SD ; Education for Sustainable Development ESD ; Early Childhood for Sustainable Education; Preschool teachers;

    Sammanfattning : Aim: This study aims to examine early childhood teachers’ perceptions of Education for Sustainable Development as well as their pedagogical approaches for nurturing sustainability in Swedish preschools, and how their perceptions of ESD relate to their teaching strategies in nurturing sustainability education. Theory: Lev Vygotsky’s social constructivism emphasizes the significance of language and thought, social interaction, zone of proximal development, scaffolding, mediation, and collaborative work in learning. LÄS MER

  2. 2. Undervisning för hållbar utveckling : Förskollärares uppfattningar och beskrivningar av variationer på undervisning: innehåll, aktiviteter och den egna rollen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Isabelle Strömberg; Ida Nielsen; [2019]
    Nyckelord :Sustainable development; teaching; preschool; environmental sustainability; social sustainability; economic sustainability; teaching roles.;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to contribute to knowledge about how teaching for sustainable development (TSD) in a preschool context is understood by preschool teachers. The new curriculum for early childhood education (ECE) in Sweden, Läroplan för förskolan Lpfö 18 (Skolverket 2018) addresses sustainable development for the first time explicitly as part of the ECE program, with all three dimensions (environmental, social and economic) included in the description. LÄS MER

  3. 3. Posthumanistiska potentialiteter i policy : Diffraktiva läsningar av lärande för hållbar utveckling i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Maia Mattis Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Early Childhood Education; Sustainability; Early Childhood Education for Sustainability; Policy; Posthumanism; Diffraction; Förskoledidaktik; hållbar utveckling; lärande för hållbar utveckling; policy; posthumanism; diffraktion;

    Sammanfattning : Lärande för hållbar utveckling syftar till att förändra världen. Men det tycks finnas olika tyngdpunkter i vad hållbar utveckling är. En fråga om natur och miljö eller en fråga om tre samverkande områden: miljö, ekonomi och sociala aspekter. LÄS MER