Sökning: "Early reading intervention"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden Early reading intervention.
11. Intensivläsning : En interventionsstudie med upprepad läsning av ord och text
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : The aim of the study was to investigate if an intensive reading intervention based on decoding word and text through repeated reading could improve the students’ reading fluency and thereby their reading comprehension. Reading fluency can be defined as reading with suitable speed, good decoding and word recognition, by using prosody and showing understanding of what has been read. LÄS MER
12. Tidiga insatser : En studie om speciallärares och specialpedagogers insatser för elever med svårigheter i sin inledande läsinlärning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : The aim of the study was to investigate how schools identify primary school children with early reading difficulties and what kind of early intervention special education teachers use to support these students. This study also investigates early interventions that special education teachers consider to be effective. LÄS MER
13. Att identifiera lässvårigheter hos elever i förskoleklass : En kvalitativ studie av sju lärares åsikter om möjligheter och svårigheter med tidig identifikation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : En av lärarens allra viktigaste uppgifter är att lära alla elever att läsa. Tyvärr finns det alltid elever som stöter på problem i sin läsinlärning och som av en eller annan anledning utvecklar lässvårigheter. LÄS MER
14. Identifying dyslectic gaze pattern : Comparison of methods for identifying dyslectic readers based on eye movement patterns
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Dyslexia affects between 5-17% of all school children, mak-ing it the most common learning disability. It has beenfound to severely affect learning ability in school subjectsas well as limit the choice of further education and occupa-tion. LÄS MER
15. Flerspråkiga elever i lässvårighet. : Hur hanterar skolan det?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : Abstract The purpose of this study was to examine what procedures there are to discover reading difficulties amongst students with another mother tongue than Swedish, and what teaching strategies teachers use in their teaching of these students. Teachers' competences were also examined. LÄS MER