Sökning: "Early reading intervention"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden Early reading intervention.

  1. 11. Intensivläsning : En interventionsstudie med upprepad läsning av ord och text

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Elisabeth Sandlund; [2017]
    Nyckelord :Simple view of reading; läsinlärning; avkodning; läsflyt; läsförståelse; motivation;

    Sammanfattning : The aim of the study was to investigate if an intensive reading intervention based on decoding word and text through repeated reading could improve the students’ reading fluency and thereby their reading comprehension. Reading fluency can be defined as reading with suitable speed, good decoding and word recognition, by using prosody and showing understanding of what has been read. LÄS MER

  2. 12. Tidiga insatser : En studie om speciallärares och specialpedagogers insatser för elever med svårigheter i sin inledande läsinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Helena Skog; Anna Westman; [2017]
    Nyckelord :Inledande lässvårigheter; screening; intervention; specialundervisning; intensivperioder; enskild undervisning;

    Sammanfattning : The aim of the study was to investigate how schools identify primary school children with early reading difficulties and what kind of early intervention special education teachers use to support these students. This study also investigates early interventions that special education teachers con­sider to be effective. LÄS MER

  3. 13. Att identifiera lässvårigheter hos elever i förskoleklass : En kvalitativ studie av sju lärares åsikter om möjligheter och svårigheter med tidig identifikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Christin Strandberg; [2016]
    Nyckelord :learning how to read; reading difficulties; identification; young learners; läsinlärning; lässvårigheter; identifiering; förskoleklass;

    Sammanfattning : En av lärarens allra viktigaste uppgifter är att lära alla elever att läsa. Tyvärr finns det alltid elever som stöter på problem i sin läsinlärning och som av en eller annan anledning utvecklar lässvårigheter. LÄS MER

  4. 14. Identifying dyslectic gaze pattern : Comparison of methods for identifying dyslectic readers based on eye movement patterns

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Joakim Lustig; [2016]
    Nyckelord :dyslexia; machine learning; neural networks; recurrent neural networks;

    Sammanfattning : Dyslexia affects between 5-17% of all school children, mak-ing it the most common learning disability. It has beenfound to severely affect learning ability in school subjectsas well as limit the choice of further education and occupa-tion. LÄS MER

  5. 15. Flerspråkiga elever i lässvårighet. : Hur hanterar skolan det?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Ulrika Magnusson; [2015]
    Nyckelord :andraspråk; flerspråkighet; lässvårigheter; modersmål; specialpedgogik; språkutvecklande arbetssätt;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this study was to examine what procedures there are to discover reading difficulties amongst students with another mother tongue than Swedish, and what teaching strategies teachers use in their teaching of these students. Teachers' competences were also examined. LÄS MER