Sökning: "Early reading intervention"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden Early reading intervention.

  1. 16. Läsinterventioners påverkan på elevers självbild och motivation

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jennifer Wigerfelt Ingvaldsson; Rebecca Andersson; [2015]
    Nyckelord :Läsintervention; motivation; självbild; tidig intensiv lästräning;

    Sammanfattning : Problemområde:Alla elever får idag inte det stöd och de förutsättningar de behöver för att utveckla sin läsning och skrivning på bästa sätt. Upptäckt av läs- och skrivsvårigheter samt tidiga insatser har stor betydelse för elevernas fortsatta läs- och skrivutveckling men även för deras självbild och motivation. LÄS MER

  2. 17. Jakten på en effektiv intervention : En kommuns satsning i åk 2 på intensiv lästeknisk träning för elever i lässvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Charlotte Stenlund; [2015]
    Nyckelord :school-based intervention; primary school; phonics; phonological awareness; reading difficulties; skolbaserad intervention; grundskola; koppling fonem grafem; fonologisk medvetenhet; lässvårigheter;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the effect of an intervention that focuses on phonics, decoding, reading speed and phonological awareness for 8-9 year old children in reading difficulties. Participants were selected on the basis of screening test results in grade one (decoding and reading comprehension). LÄS MER

  3. 18. Norska och Svenska pedagogers uppfattningar om arbetet med läs- och skrivsvårigheter i barnehagen/förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Hedefur; [2013]
    Nyckelord :Läs- och skrivsvårigheter. Dyslexi. Literacy.Förskolan;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this study is to illuminate if the preventive practices and the identification of early signals about reading and writing difficulties is different between two Norwegian and two Swedish teachers' work in preschool. Research questions focused on the differences as well as similarities between Swedish and Norwegian educators working preventively current literacy in preschool, and their efforts when they identify signals to reading and writing difficulties. LÄS MER

  4. 19. Läslust : En studie om pedagogers uppfattningar gällande att väcka läslust hos barn i förskoleklass

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Monica Andersson; [2013]
    Nyckelord :Joy of reading; reading aloud; book talks; reading enviornment; Läslust; högläsning; bokprat; läsmiljö;

    Sammanfattning : Children's language development is highly connected to the success of every school. Especially when it comes to the children learning reading and writing skills, regardless of what method the schools use in order to achieve this. An early intervention can facilitate the learning of reading comprehension. LÄS MER

  5. 20. En gymnasielärares erfarenheter av läs- och skrivsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Helen Andersson; [2012]
    Nyckelord :reading and writing disabilities; dyslexia; coping strategies; secondary school; lifestory; läs- och skrivsvårigheter; dyslexi; strategier; gymnasiet; livsberättelse;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this essay is to increase the knowledge of which strategies students with reading and writing disabilities or dyslexia use to learn in secondary school. The study aims to examine the following questions: Which coping strategies do students with reading and writing disabilities use in their studies? How can remedial teachers support students with reading and writing disabilities in their learning process? The study consists of two interviews with a total of three hours recorded material made with a secondary school teacher who teaches Swedish and English. LÄS MER