Sökning: "Early reading intervention"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden Early reading intervention.
6. Tidig läsinsats i förskoleklass : effekt av insats och elevers upplevelser
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : A prerequisite in today´s society is to be able to read and write in order to be able to develop fully into a participant community citizen. The aim of the Swedish curriculum is for the pupils to learn to read and write so that they can benefit from the education (Skolverket, 2011a). LÄS MER
7. Specialpedagogisk kompetens i organisation och genomförande av Skolverkets nya läs- och skrivgaranti
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
8. Allas rätt att bli utmanade i skolan : undervisning för och med tidiga språkare
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Redan i de tidiga skolåren och i skolans alla ämnen har språket stor betydelse för utvecklingen och lärandet. Alla barn utvecklas olika och skolan har ett uppdrag i att möta och utmana alla elever. LÄS MER
9. Videomodellering av interaktiv gemensam bokläsning som interventionsmetod till föräldrar och små barn i hemmiljö
Magister-uppsats, Uppsala universitet/LogopediSammanfattning : Book reading with children has long been advocated as an important activity for parents. An aspect of this that has not been studied to the same extent, is the importance of the way in which reading is done. LÄS MER
10. Att underlätta tidig språkutveckling : Barnhälsovårdssjuksköterskans erfarenhet av att delta i Språkstegen vid åttamånadersbesöket – en intervjustudie
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för hälsaSammanfattning : Background: Existing research shows that both biological and social factors contribute to early language development. Reading out loud and active interplay with infants and toddlers have been highlighted as positive factors for development of understanding and vocabulary. LÄS MER