Sökning: "Ebba Eliasson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Ebba Eliasson.

  1. 1. Hur patienters psykiska hälsa påverkas av att leva med sjukdomen ALS

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Caroline Bågfeldt; Ebba Eliasson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Förändring av hållbarhetsrapportering över tid UNDERSÖKNING AV SVENSKA BANKERS HÅLLBARHETSRAPPORTER

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Broder; Martina Eliasson; [2021-06-30]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; hållbarhetsmålen SDG; ESG; EU-taxonomin; CONI-modell.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Hållbar utveckling har fått större utbredning i samhället. Hållbarhetsredovisning har således blivit ett verktyg för företag att redovisa hur man arbetar hållbarhetsfrågor. Till följd av utvecklingen inom hållbarhet har ett flertal instrument och ramverk upprättats. LÄS MER

  3. 3. Optiskt flöde som verktyg för att kvantifiera rörelse hos mitokondrier

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Ebba Eliasson; Karin Larsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mitokondrier ligger till grund för cellandningen och därmed cellernas energiproduktion. De befinner sig i ständig rörelse, vilket utifrån en energisynpunkt är ineffektivt om rörelsen helt skulle sakna funktion. LÄS MER

  4. 4. Att vårda patienter med fetma:Sjuksköterskans upplevelser

    M1-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Hanna Eliasson; Ebba Hjort; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Se mig, köp mig! : En studie om framställningen av kvinnor och män i reklam för skönhetsprodukter

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Annelie Eliasson; [2013]
    Nyckelord :Genus; reklam; kvinnor; män; skönhetsprodukter;

    Sammanfattning : Master’s Thesis in Media and Communication Title: See me, buy me – A study of how women and men are exposed in commercial advertisements for beauty products Author: Annelie Eliasson University: University of Halmstad Course: Media and Communication Term: Spring 2013 Supervisor: Ebba Sundin Examiner: Ingegerd Rydin Purpose: This studys purpose is to examine how women and men are exposed in commercial advertisements for beauty products. To examine this purpose two main questions have been formulated: What differences and similarities are there in the representation of women and men in the commercial advertisements? Are there any differences in the representation regarding the target audience in the commercial advertisements? Method: Quantitative content analysis Material: 443 commercial advertisements for beauty products in the Swedish lifestyle magazines Plaza Kvinna and Café Magazine from 2008 to 2012 Main results: The result of the study shows that women and men, presented in the commercial advertisements for beauty products, were very much alike in most aspects. LÄS MER