Sökning: "Ebba Knutsson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Ebba Knutsson.

  1. 1. Fysioterapeuters upplevelser och erfarenheter av att arbeta inom skolan : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för hälsa, medicin och vård

    Författare :Evelina Knutsson; Elin Hagrydh; Ebba Nordwall; [2023]
    Nyckelord :Fysioterapi; pediatrik; skolhälsovård; skolfysioterapeut; primärprevention.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Sustainable supply logistics and inventory management : A case study at Axelent AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ebba Knutsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to give an insight to operation and managerial possibilities anddifficulties of sustainable inventory management. The objective is to give a general picture ofwhat is available in terms of economic models as well as the implications from the currentsituation and eventual changes. LÄS MER

  3. 3. Bidrar planerad högläsning till dialogskapande i förskolan? : En kvalitativ studie om dialoger som skapas under en planerad högläsningssituation.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Winberg Ebba; Knutsson Emma; [2021]
    Nyckelord :Reading aloud; preschool; children; educator; planned reading aloud; dialogue; e-book; physical book; dialogism; responsiveness; addressivity.; Högläsning; förskola; barn; pedagog; planerad högläsning; dialog; e-bok; fysisk bok; dialogism; responsivitet; adressivitet.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om det dialogskapande som kan ske under planerade högläsningssituationer i både fysisk bok men även i e-bok.För att få skapa en större kunskap om dialoger under planerade högläsningssituationer samt hur barn skapar sitt egna aktiva deltagande via dialog används följande frågeställningar: Hur visar sig dialogen mellan pedagog och barn vid planerad högläsning via en fysisk bok och via e-bok? Hur skapar pedagogerna ett aktivt deltagande genom dialog hos barnen i planerad högläsning? För att få svar på forskningsfrågorna har empiri samlats in via ljudinspelningar av planerade högläsningssituaioner fyra med e-bok och fem med fysisk bok. LÄS MER

  4. 4. Lärarrelevant NPF-kunskap : En kvalitativ studie om hur lärare och lärarstudenter ser på arbetet med elever med NPF

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ebba Knutsson; Nazanin Lilja; [2021]
    Nyckelord :specialpedagogik; lärarrelevant npf-kunskap; neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; lärarutbildning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Utbildning för förändring : En analys av innehåll om mänskliga rättigheter i historieläromedel för åk 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ebba Knutsson; Nazanin Lilja; [2020]
    Nyckelord :HRE; mänskliga rättigheter; läromedelsgranskning; historia;

    Sammanfattning : .... LÄS MER