Sökning: "Ebba Nordlund"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ebba Nordlund.
1. Utformning av ett ambient visualiseringsverktyg med syftet att uppmana till minskad vattenkonsumtion
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Vatten är en livsviktig resurs vars tillgång på senare tid varit begränsad. År 2019 hade 15 av 21 län i Sverige risk för vattenbrist. KTH samarbetar med företaget Ecoloop som driver ett utvecklingsprojekt med målet att utveckla strategier för vattenbesparing och beteendeförändring som resulterar i minskad vattenanvändning. LÄS MER
2. "A Corona a day, keeps the virus away” - En diskursiv studie om pandemins oväntade offer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis aims to investigate the phenomenon of a paracrisis and the discourses constituting it to understand the stakeholder’s contribution to the paracrisis. The studied paracrisis unfolded in the comment section of the mexican beer brand Coronas Instagram during the global outbreak of the Covid-19 virus. LÄS MER
3. Sportevenemang - Kollektivt problem eller fenomen?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Sportevenemang – Kollektivt fenomen eller problem? Författare: Ida Jensen och Ebba Nordlund Syfte: Vår uppsats har som syfte är att skapa en inblick av vad som händer då en liten ort blir en uppmärksammad sportevenemangsdestination. Frågeställningar: Hur har platsen betydelse för sportevenemang och tvärtom? Varför uppstår många olika konflikter kring sportevenemangen på små orter? Studieområde: Vår empiriska studie tar sin utgångspunkt i de konflikter som uppstått som en följd av de sandsportsevenemang som varje sommar arrangeras i Åhus. LÄS MER
4. Att synas i bruset - en studie om branding, samarbete och destinationslivscykeln vid destinationsmarknadsföring.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att få en ökad förståelse för små destinationers destinationsmarknadsföring. Frågeställning: Hur kan en liten destination använda sig av samarbete och branding för att marknadsföra sig vid olika tidsskeden? Metod: Vi har valt en kvalitativ metod för den empiriska undersökningen. LÄS MER