Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Gymnasieelevers föreställningar om vad syftet är med idrott och hälsa. : Ämnets tvådelade uppdrag, här och nu och- eller ett livslångt lärande?

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Tobias Eckeskog; Fredrik Axelsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med studien var att undersöka gymnasieelevers föreställning om vad syftet är med idrottoch hälsa i förhållande till skolverkets syfte samt i vilken utsträckning det förmedlas till eleverna.Frågeställning:- Hur uppfattar gymnasieelever syftet i idrott och hälsa i jämförelse med skolverketsdefinition?- I vilken utsträckning uppfattar eleverna att syftet förmedlas till dem? Metod För att besvara frågeställningen användes en kvantitativ-komparativ ansats. LÄS MER

  2. 2. När det ligger och pyr : En uppsats om konflikthantering med inriktning mot misskötsamhet ur ett ledarskapsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Felicia Eckeskog; Nyberg Johan; [2019]
    Nyckelord :Transformellt ledarskap; Konflikthantering; Misskötsamhet; Knowledge management; Human resource management;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskap om konflikthantering med inriktning mot misskötsamhet ur ett ledarskapsperspektiv. Två frågeställningar formulerades för att specificera uppsatsens syfte:1. På vilka sätt kan ledarskap vara ett verktyg vid konflikthantering med inriktning mot misskötsamhet?2. LÄS MER

  3. 3. "Man vill verkligen inte att högläsningen ska bli en fruktstund" : En kvalitativ studie om hur fem lärare i årskurs 1-3 arbetar med läsförståelse kring högläsning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/HLK, CHILD

    Författare :Malin Petersson; [2018]
    Nyckelord :modelling; read aloud; reading comprehension; reading strategies; högläsning; läsförståelse; lässtrategier; modellering;

    Sammanfattning : Läsförståelse är en central beståndsdel i de flesta skolämnen. Att läsa med förståelse är viktigt för alla elever i skolan eftersom det kan ge dem möjlighet att utveckla kunskap i skolans ämnen (Eckeskog, 2015, s. 5-6). LÄS MER

  4. 4. Kognitiv beteendeterapi i grupp vid bipolärt syndrom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Psykoterapi

    Författare :Anna-Britt Hvidsten; Catharina Eckeskog; [2016]
    Nyckelord :psykoterapi; grupp; kognitiv beteendeterapi; bipolärt syndrom; reliabilitet;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka förändring av upplevda besvär efter en kognitiv beteendeterapeutisk gruppbehandling för personer med bipolärt syndrom.  Resultatet var främst tänkt att användas för utvärdering och kvalitetssäkring av den vuxenpsykiatriska öppenvårdsmottagning där behandlingsformen bedrivs sedan ett par år. LÄS MER

  5. 5. Informationsflöden inom mobila-stationära organisationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik

    Författare :Mikael Härgestam; Joel Eckeskog; [2011]
    Nyckelord :Logistik; design; it; informationsteknologi;

    Sammanfattning : A good flow of information in organizations is one of the key aspects of how we define a well-functioning organization. The information flow could be internal as well as external between actors within as well as outside of the organization. LÄS MER