Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Factors Influencing Consumers’ Purchase Intention of Co-branded Products with Eco-labels
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Purpose The purpose of this study is to explore the factors that influence consumers’ purchase intention of co-branded products with eco-labels in the clothing industry and to what extent these factors affect consumers’ purchase intention. The study fills in a research gap by also investigating the result of the co-branding on the purchase intentions of the consumers. LÄS MER
2. Factors affecting consumers green purchase intention towards ecological products: ICA supermarket in Sweden
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: “Factors affecting consumers green purchase intention towards ecological products: ICA supermarket in Sweden”. Level: Master degree thesis in Business AdministrationAuthor: Khalida Akter Supervisor: Zahra AhmadiExaminer: Maria Fregidou-Malama Aim: The aim of this study is to investigate how consumer trust, eco-branding and green marketing strategy influence consumer purchase intention towards ecological products. LÄS MER
3. CSR inom mejeri- och klädbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters åsikter kring CSR inom två olika branscher
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Implementation av ett CSR-engagemang innebär stora ekonomiska påfrestelser på ett företag vilket kan visa sig vara problematiskt för företag då konsumenterna uppger att de är villiga att överväga CSR men när det gäller verklig konsumtion är det få konsumenter som tar hänsyn till CSR. Syftet med denna uppsats är därför att kartlägga åsikterna om företags CSR inom mejeribranschen och klädbranschen hos konsumenter i Stockholm län. LÄS MER
4. Grafisk identitet i en tid av förändring. Hur uttrycks stora fordonstillverkares eco-branding i förhållande till paradigmskiftet mot krav på hållbar utveckling?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I mitt arbete ämnar jag besvara frågan “Hur uttrycks stora fordonstillverkares eco-branding i förhållande till paradigmskiftet mot krav på hållbar utveckling?”. Syftet är att undersöka svårigheterna och balansgången med eco-branding inom fordonsindustrin. LÄS MER
5. The retailing paradox : a study of the green market development in food retailing
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för Ekonomi och arbetslivSammanfattning : CSR has become an important issue in the business practices of retailers worldwide. When it comes to the food sector, retailers are expected to adopt CSR practices and influence their consumers and supply chains to behave in a socially responsible way. LÄS MER