Sökning: "Eco-label Knowledge"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Eco-label Knowledge.
1. Factors Influencing The Application Of Consumers’ Prior Ecolabel Knowledge In Their Green Consumption
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract Purpose The study investigates factors influencing consumers' application of prior ecolabel knowledge in their green consumption, focusing on the primary grocery shopper of each household in Sweden. Design/methodology/approach The authors used a qualitative research method with an inductive approach. LÄS MER
2. Vad påverkar miljömärkningens legitimitet ikonsumenternas ögon? : En miljövetenskaplig studie om konsumenters förtroendeför varumärket I love eco kontra miljömärkningen KRAV
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Arbetet undersöker vad som påverkar miljömärkningarnas legitimitet ur ettkonsumentperspektiv, om det finns skillnader i förtroende för företagens egnamiljömärkningar och organisationers miljömärkningar samt hur förtroendet förmiljömärkningar påverkar konsumenternas betalningsvilja. Tidigare studier har belyst attförtroende är avgörande för att miljömärkningarna ska tjäna sitt syfte samtidigt som utbudetav miljömärkningar ökar vilket skapar förvirring och osäkerhet bland konsumenter. LÄS MER
3. Miljömässig hållbarhet inom besöksnäringen : En kvalitativ textanalys om hur Green Key kommunicerar kriterier via stöddokument
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema MiljöförändringSammanfattning : Tourism is increasing with each passing year, which places increasing demands on businesses in the hospitality industry to achieve environmental sustainability. One way for businesses to show their commitment to the environment is by acquiring and becoming certified with an eco-‐label. LÄS MER
4. Eco-labels: A Tool to Enhance Sustainable Consumption - A quantitative study about how consumers knowledge and trust in eco-labels can affect purchase intention
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this study is to examine eco-label knowledge and eco-label trust, and their relationships to planned sustainable behaviour. This will be done by investigating the Swedish market and more specifically eco-labelled food within the FMCG sector. LÄS MER
5. Är den ekologiska märkningen tillräcklig? En kvantitativ studie om hur konsumenters köpintention och betalningsvilja påverkas av ökad information om en ekologisk märkning
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Consumer's attitudes toward solving sustainability issues has steadily increased, but has not unanimously converted to purchases of sustainable goods. Prior research concludes that a possible explanation is that consumers lack the information necessary at the point of purchase to make well-founded decisions. LÄS MER