Sökning: "Ecological Approach to learning"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden Ecological Approach to learning.

  1. 1. Educational Psychosocial Interventions Supporting Childrens’ Trauma Recovery and Academic Achievement : A Comparative Study of NRC’s Better Learning Programme in Gaza and IRC’s Tutoring in a Healing Classroom Program in Lebanon

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Silje Hansen Overvåg; [2023]
    Nyckelord :Psychosocial Support PSS ; Education in Emergencies EiE ; Social and Emotional Learning SEL ; Children Affected by Armed Conflict; Trauma Recovery; Education; Academic Underachievement; Humanitarian Interventions;

    Sammanfattning : The number of children living in a conflict zone in 2021 reached a staggering 449 million, which represents more than one out of every six children (Save the Children, 2022). When children are exposed to armed conflict the experiences can impair cognitive and social and emotional function. LÄS MER

  2. 2. Skånska vattenråds bidrag till att uppnå EU:s vattendirektivs mål om god vattenstatus : En kvalitativ studie av vattenråds organisationsstruktur och prioriteringar i Skåne

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Nils Tangvald; [2023]
    Nyckelord :Water management; the EU Water Framework Directive; water status; catchment basin; water council; organizational structure; priorities; stakeholder participation.; Vattenförvaltning; EU:s vattendirektiv; vattenstatus; avrinningsområde; vattenråd; organisationsstruktur; prioriteringar; intressentdeltagande.;

    Sammanfattning : Vattenförvaltning inom EU har, enligt EU:s vattendirektiv, som mål att samtliga vattenförekomster ska uppnå god status senast 2027. Sverige är ett av de EU-länder där målet ej har uppnåtts med uppmätt icke-tillfredsställande status i en del vattenförekomster i exempelvis Skåne; en situation som inte beräknas förbättras inom tidsfristen. LÄS MER

  3. 3. Elevohälsoplan 2023: Goda intentioner : En policyanalys av skolors arbete gällande skolfrånvaro och elevhälsa ur ett helhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ricard Fredriksson; Rickard Holmberg Wallin; [2023]
    Nyckelord :Hikikomori; School refusal; policys; policy design theory; Ecological Systems Theory; deviance career; Hikikomori; hemmasittare; policydokument; policy design teori; utvecklingsekologisk systemteori; avvikarkarriär; skolfrånvaro;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats syftade till att utforska varför skolfrånvaron och därmed hemmasittandet har ökat. Genom att analysera elevhälsoplaner och jämföra dem med tidigare forskning, identifierades en möjlig koppling mellan ändringar i skollagen och ökningen av hemmasittande. LÄS MER

  4. 4. Beyond the Fossil Era - potential for a pedagogy of sustainability

    Master-uppsats, Lunds universitet/Humanekologi; Lunds universitet/Kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Signe Tolstrup Mathiasen; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Education has the potential to play a critical role in the sustainable transformation of society which is needed to limit the consequences of the multiple ecological crises society is facing. While this has been recognised internationally at least since 1992, not a lot has been done within the Danish educational system to address issues of climate change, biodiversity loss, and sustainability within education policies and practice. LÄS MER

  5. 5. Growing to thrive or growing to die? Analysing high-school students’ perspectives on the relationship between economic growth and environmental sustainability

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Ronja Karvinen; [2023]
    Nyckelord :Education for Sustainable Development; Sustainable Development; Degrowth; Ecological Modernization; Economic growth; Education; Social Sciences;

    Sammanfattning : How and what we should teach children about sustainability, in relation to our current economic system, has become the cornerstone of the debate on Education for Sustainable Development (ESD). This debate takes place in conjunction with a much broader debate on the concept of sustainable development itself, where the role of economic growth is both questioned and supported, seen as either a necessary support for sustainability or as a barrier to truly sustainable societies. LÄS MER