Sökning: "Ecological Systems Theory of Development."

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden Ecological Systems Theory of Development..

  1. 1. Provisions of social workers to victims of internal child trafficking in Uganda: A case study of children living on the streets of Kampala City

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Martin Nkurunungi; [2024-02-26]
    Nyckelord :Human trafficking; Street children; Kampala; Maslow; Social workers; Service needs; Perceptions;

    Sammanfattning : Human trafficking has become a serious global challenge in the recent past. Regarded as a global epidemic, it has triggered an increase in numbers of children living on the streets especially in countries where internal trafficking in children is a common social vice. LÄS MER

  2. 2. Barns flerspråkighet och modersmålsutveckling : En kvalitativ studie om arbetet med att stötta barns flerspråkighet och modersmålsutveckling i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sofie Ahlstrand; [2024]
    Nyckelord :Flerspråkighet; Förskola; Kulturell bakgrund; Modersmålsutveckling; Samverkan;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie vars syfte är att bidra med kunskap om hur förskollärare beskriver att man stöttar barns flerspråkighet och modersmålsutveckling. I studien användes semistrukturerade intervjuer, där informanterna var sex yrkesverksamma förskollärare. LÄS MER

  3. 3. Weaving relations: Exploring the epistemological interaction between indigenous & traditional ecological knowledge and Eurowestern paradigms in education for sustainable development - an umbrella review

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Alexandra Silvestru; [2023-06-08]
    Nyckelord :Indigenous traditional ecological knowledge ITEK ; education for sustainable development ESD ; education for sustainability EfS ; sustainable development; western epistemology; ontology; epistemic justice; decolonization; transformative paradigm; umbrella review; systematic review;

    Sammanfattning : Aim: This thesis aims to explore the epistemological challenges and opportunities of integrating Indigenous and Traditional Ecological Knowledge (ITEK) in Education for Sustainable Development (ESD) within the context of Euro-Western paradigms. Theory: In considering epistemological interactions between ITEK in ESD, the theoretical framework for this study is a "weave" of the transformative paradigm as the warp; postcolonial, decolonial, and Indigenous research methodologies as the weft; and the transdisciplinary approach as the frame. LÄS MER

  4. 4. "Det är inte bara att säga att nu ska du gå till skolan" : Problematisk skolfrånvaro ur ett yrkesprofessionellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Elin Andersen; Lovisa Berglind; Isabelle Wiback Semmelhack; [2023]
    Nyckelord :Problematic school absenteeism; neuropsychiatric disability NPD ; room of action; cooperation; ecological systems theory.; Problematisk skolfrånvaro; neuropsykiatrisk funktionsnedsättning NPF ; handlingsutrymme; samverkan; ekologisk systemteori.;

    Sammanfattning : Problematisk skolfrånvaro är ett aktuellt socialt problem som ökar i omfattning. Detta examensarbete syftar därför till att undersöka skolans, socialtjänstens samt barn- och ungdomspsykiatrins arbete med att främja skolnärvaro samt återintegrera grundskoleelever i undervisningen. LÄS MER

  5. 5. Of Chaos And Clockworks : A Formal Criticism Of The Modern Sustainability Paradigm

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Miljövetenskap

    Författare :Sebastian Arnström; [2023]
    Nyckelord :sustainability; sustainability science; complexity; complex adaptive systems; Earth system; Earth system science; resilience theory; the adaptive cycle; chaos theory; eco-theology;

    Sammanfattning : This thesis is a critical review of two central theories in the modern sustainability paradigm – namely… (1) the theory that the Earth’s geosphere, hydrosphere, biosphere and atmosphere form a complex adaptive system – the Earth system, and (2) the theory that all human activities are intrinsically dependent on, and constrained by, non-anthropogenic states and processes in the Earth system. The thesis explains the origins and the logic of these theories, and subjects them to formal, semi-formal and comparative criticism. LÄS MER