Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 204 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Provisions of social workers to victims of internal child trafficking in Uganda: A case study of children living on the streets of Kampala City
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Human trafficking has become a serious global challenge in the recent past. Regarded as a global epidemic, it has triggered an increase in numbers of children living on the streets especially in countries where internal trafficking in children is a common social vice. LÄS MER
2. Barns flerspråkighet och modersmålsutveckling : En kvalitativ studie om arbetet med att stötta barns flerspråkighet och modersmålsutveckling i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie vars syfte är att bidra med kunskap om hur förskollärare beskriver att man stöttar barns flerspråkighet och modersmålsutveckling. I studien användes semistrukturerade intervjuer, där informanterna var sex yrkesverksamma förskollärare. LÄS MER
3. Vårdnadshavares syn på förskolan : -En kvalitativ studie utifrån ett ekologiskt systemteoretiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Key challenges in SFI education: teacher’s perspectives
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The study aims at investigating SFI teachers’ perspectives about different types of challenges they confront with, and the impact that perceived challenges have on teachers’ practices in Gothenburg, Sweden. Theory: Socio-ecological framework was used to comprehend how multiple factors at various levels affect the teachers work and their practices as well. LÄS MER
5. Weaving relations: Exploring the epistemological interaction between indigenous & traditional ecological knowledge and Eurowestern paradigms in education for sustainable development - an umbrella review
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: This thesis aims to explore the epistemological challenges and opportunities of integrating Indigenous and Traditional Ecological Knowledge (ITEK) in Education for Sustainable Development (ESD) within the context of Euro-Western paradigms. Theory: In considering epistemological interactions between ITEK in ESD, the theoretical framework for this study is a "weave" of the transformative paradigm as the warp; postcolonial, decolonial, and Indigenous research methodologies as the weft; and the transdisciplinary approach as the frame. LÄS MER