Sökning: "Economic psychology"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden Economic psychology.

  1. 1. Can Psychological Priming Affect Self-Rated Product Desirability? Preregistered Experimental Evidence from 1274 Individuals

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Shahin Eidinejad; [2023]
    Nyckelord :Preferences; Priming; Reliability;

    Sammanfattning : Conventional economic theory often assumes that preferences are exogenously fixed and remain constant over time. A growing literature is trying to relax this assumption by endogenizing preferences and shedding light on how they are determined and potentially affected by external factors such as culture, environment, or identity. LÄS MER

  2. 2. The Wealth of Moral Sentiments : En studie av Adam Smiths syn på lönearbete

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Richard Jönsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : My ambition in the midst of the myriad of conflicting views in Smith scholarship has been to examine Smith’s perspective on wage labour, as formulated in The Wealth of Nations, in light of previous research, the historical context, his moral psychology described in The Theory of Moral Sentiments, and his presentation of rights developed in Lectures on Jurisprudence. Therefore, the central question has been, “How did Adam Smith perceive wage labour?” Since The Wealth of Nations was formulated in a specific historical context - which has come to be known as the Scottish Enlightenment -, it is necessary to approach the text with an understanding of these historical conditions in order to grasp Smith's economic theory. LÄS MER

  3. 3. Adaptability and Tourism : Changes In Tourism Consumption From Swedish Multi-Person Households

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Kevin Aoun; [2023]
    Nyckelord :Inflation; Tourism; Sweden; Family Tourism; Adaptability; Psychology; Global Crises; European Energy Crisis;

    Sammanfattning : This research project investigates the adaptability of travel consumption in Sweden to global crises, with a focus on families. Tourism is a major contributor to the global economy, but it is also highly sensitive to global crises such as natural disasters, political instability, economic recessions, and health pandemics. LÄS MER

  4. 4. Du är hur du klär : en kvalitativ studie om mäns klädkonsumtion i relation till identitet och självbild

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ella Olofsson; Malin Ella Assmann; Emilia Heribertsson; [2023]
    Nyckelord :Identity; clothing consumption; young men; self image; fashion; Identitet; klädkonsumtion; unga män; självbild; mode;

    Sammanfattning : Kläder är inte bara ett funktionellt måste för oss människor, utan fungerar även som ett verktyg för att uttrycka vår identitet och självbild. Genom att konsumera kläder kan vi kommunicera personlighet, värderingar och känslor till omvärlden, och genom klädval kan vi skapa en känsla av samhörighet med andra som delar våra klädstilar och preferenser. LÄS MER

  5. 5. Existentiell hälsa i en organisations- och ledarskapskontext : En inventering av existentiell hälsa i en nutida svensk organisations- och ledarskapskontext

    Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologi

    Författare :Mats Gleisner; [2023]
    Nyckelord :Hälsa; existentiell hälsa; folkhälsa; arbetsliv; interventioner; organisationsutveckling; ledarskapsutveckling.;

    Sammanfattning : Spiritual health has an impact on physical, mental and social health. Working life is one of the Swedish public health arenas. LÄS MER