Sökning: "Educational simulator"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Educational simulator.

  1. 1. Datorbaserad reaktorsimulator för utbildningssyfte

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Tillämpad kärnfysik

    Författare :Johan Uggla; Willy Ohlsson; [2023]
    Nyckelord :Kärnkraft; Reaktorsimulator;

    Sammanfattning : The Josef Stefan Institute (JSI) is the leading research institute in Slovenia, conducting research and education in various scientific and technical subjects, including reactor physics. JSI attaches great importance to international collaborations and cooperates extensively with other institutes and universities. LÄS MER

  2. 2. Effekten av audio-haptisk feedback på simulerad körning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sara Modin; Simon Garrido Velasquez; [2023]
    Nyckelord :education; simulator; audio haptic feedback; fidelity; utbildning; simulator; audio-haptisk feedback; fidelitet;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen går i full fart i dagens samhälle och detta påverkar även utvecklandet av utbildningar och dess tillvägagångssätt. Simulatorer och simulerad inlärning tar allt mer plats inom allt från medicinsk utbildning till golfsport och har länge använts inom pilotutbildning. LÄS MER

  3. 3. Introducing Quantum Computation in Education

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Amadeus Hedenskog; [2023]
    Nyckelord :Quantum computation; Quantum computing; Education;

    Sammanfattning : Quantum Computation is the quest for more efficient technologies. It can in principal be applied to Complex quantum systems, Quantum chemical systems, Cyber-security, Finance and AI. However, the introductory course in Quantum Mechanics at the Luleå University of Technology (F0047T) does not provide an introduction to Quantum Computation. LÄS MER

  4. 4. Children’s Experience through Digital Entertainment Systems : Implementing game elements to make it fun to learn

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Emilia Björk Roth; [2023]
    Nyckelord :Learning experience; digital entertainment systems; game-based learning; gamification; digitalization; game elements;

    Sammanfattning : The way children are playing and learning is changing, and children are now experiencing digital technologies both at home and in educational environments. This study explores how today’s children experience learning through digital entertainment systems (DES). LÄS MER

  5. 5. Key Factors Considered When Purchasing a VR Hobby Skill Training Simulator : A Consumer Perspective

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ada Lindmark; Kajsa Nilsson Kinberg; [2022]
    Nyckelord :virtual reality; virtual reality simulator; hobby skill training simulator; consumer behavior; purchasing behavior; theory of planned behavior; virtual reality; virtual reality simulator; hobby skill training simulator; consumer behavior; purchasing behavior; theory of planned behavior;

    Sammanfattning : In recent years, VR and VR devices have become more popular due to advances intechnology and lower costs, making the technology more accessible to the general public. One application within VR that is expected to grow is VR hobby skill training simulators (VR HSTS), which are now accessible not only for education and companies but also to consumers. LÄS MER