Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Konsumentattityder gentemot klädjätten H&M och dess hållbarhetsarbete : En kvantitativ studie på svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Olivia Pihl; Edwin Kallur; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; consumer attitudes; greenwashing; transparency; fast fashion; green marketing; Hållbarhet; konsumentattityder; greenwashing; transparens; fast fashion; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur konsumenter upplever klädföretaget H&M:s hållbarhetsarbete och vilka attityder som konsumenterna har gentemot företaget. Detta för att kunna skapa en ökad förståelse och kunskap kring hur hållbarhetsarbete kan påverka konsumentattityder. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av simuleringsverktyg: effekt- och energianalys för publika laddningsstationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Elektricitetslära

    Författare :Edwin Nabiallahi; Markus Broman; [2023]
    Nyckelord :Västerås; Elbil; Laddinfrastruktur; Simulering; Modellering; Effektanalys; Transportsektor; Energianalys;

    Sammanfattning : Detta arbete har gjorts i samarbete med Mälarenergi AB i Västerås. Målet har varit att utveckla ett användarvänligt program för simulering av elbilsparkeringar i nutid och framtid. Data har samlats in och analyserats för flera nuvarande parkeringar i Västerås för att urskilja olika beteendemönster för olika typer av parkeringsplatser. LÄS MER

  3. 3. Attityd till ansiktsigenkänning : Vilken inställning har Twitter-användare till ansiktsigenkänning, och hur kan Twitter-data användas för att undersöka det?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Edwin Perez; Patric Nordberg; [2021]
    Nyckelord :Facial recognition; Twitter; sentiment analysis; attitude; Ansiktsigenkänning; Twitter; sentimentanalys; inställning; attityd;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) har tagit världen med storm de senaste åren där nya implementationer och uppfinningar ständigt tas fram och implementeras. Ansiktsigenkänning är en teknik inom AI som kan användas för att identifiera bland annat kriminella eller terrorister genom övervakningskameror, identifiera underåriga drickare och motverka identifikationsstöld. LÄS MER

  4. 4. Nästan miljonnärer: : En kvalitativ studie om hur personer med utländsk bakgrund tänker kring finansiella beslut på finansmarknaden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Daniel Nijad; Edwin Tse; [2020]
    Nyckelord :Financial literacy; saving behavior; risk; cognitive ability; discrimination; Financial literacy; sparbeteende; risk; kognitiv förmåga; diskriminering;

    Sammanfattning : Ett aktuellt debattämne på den politiska agendan är de ökade samhällsklyftorna som till stor del beror på inkomstskillnader i den svenska befolkningen. Det har visat sig finnas svårigheter för människor att ta beslut på en allt mer komplex finansmarknad med många attribut, som ställer högre krav på människors finansiella kunskapsförmåga för att kunna hantera sin egen privatekonomi. LÄS MER

  5. 5. Relativa mål : Hur fördelar maximeras och nackdelar minimeras

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Jon Gustafsson; Freddie Hansson; [2020]
    Nyckelord :Relative goals; goal-setting theory; challenging and attainable goals; Relativa mål; målsättningsteori; utmanande och nåbara mål;

    Sammanfattning : Redan i mitten av 60-talet studerade Edwin A. Locke konsten av att sätta rätt mål. I slutet av 60-talet publicerade han artikeln ”Toward a Theory of Task Motivation and Incentives” vilken ligger till grund för en stor del av forskningen kring att sätta mål. LÄS MER