Sökning: "Edwin"
Visar resultat 6 - 10 av 142 uppsatser innehållade ordet Edwin.
6. Barriers in Implementation of Green Supply Chain Management : Case Study on Synthite Industries Pvt Ltd, India
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Centre of Logistics and Supply Chain Management (CeLS)Sammanfattning : .... LÄS MER
7. Navigerande mellan konst och kommers : En studie om rollkonlikter och gränsdragningar för independent artister
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : This qualitative study highlights how independent artists experience various role conflicts and how they use boundaries. The study takes its point of departure from previous research on how boundaries and role conflicts arise in several different professions. Four separate qualitative interviews have been analyzed according to a thematic analysis. LÄS MER
8. Förhållandet mellan hållbarhetsprestation och finansiell prestation inom IT-sektorn : En kvantitativ studie på 321 publika bolag inom IT-sektorn i Europa och USA
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Förhållandet mellan hållbarhetsprestationer och finansiella prestationer inom IT-sektorn. En kvantitativ studie på 321 börsnoterade bolag inom IT-sektorn i Europa och USA. LÄS MER
9. Cost Overrun in Swedish Infrastructure Transport Projects : An Analysis of Cost Overrun in Swedish Infratructure Transport Projects between 2010-2022
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, NationalekonomiSammanfattning : Cost Overrun is something that plagues infrastructure projects, both in Sweden and globally. The repercussion of it can be severe since it not only hurts the public’s perception of how the public authorities manage and allocates its resources, but also due to the immense opportunity costs that arise when the increased costs need to be covered. LÄS MER
10. Konsumentattityder gentemot klädjätten H&M och dess hållbarhetsarbete : En kvantitativ studie på svenska konsumenter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur konsumenter upplever klädföretaget H&M:s hållbarhetsarbete och vilka attityder som konsumenterna har gentemot företaget. Detta för att kunna skapa en ökad förståelse och kunskap kring hur hållbarhetsarbete kan påverka konsumentattityder. LÄS MER