Sökning: "Effective listener"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Effective listener.
1. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER
2. ”Det finns nog 100 olika sätt att se på coaching på ett och samma företag” : Verksamma ledares syn och uppfattning om coaching och det coachande förhållningssättet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Abstract A coach is a good listener, who asks many effective and open questions. In addition, the coach's work procedure should promote innovative thinking and start a person's learning and analytical mindset. It's pretty much about helping others learn for themselves. LÄS MER
3. Development of audience design in adolescents' reference production
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : Compared to adults, children are less effective at designing their utterances to suit the informational needs of their audience. This listener-catering behaviour, known as audience design, has been hypothesized to rely on domain general cognitive mechanisms, such as working memory and cognitive flexibility. LÄS MER
4. Listen Up! : A study of how teachers in SLA approach the listening skill within upper secondary schools in Sweden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Listening comprehension and listening strategies plays a crucial role in the process of acquiring a language. This study aims to investigate to what extent the listening skill is practised in upper secondary schools in the south of Sweden. LÄS MER
5. Kommunikationssvårigheter på apotek
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Sammanfattning Farmaceutens roll på apotek har förändrats på sistone. Fokus har tidigare varit på läkemedel men nu har det övergått till omsorg om kunderna men likafullt baserat på läkemedlen. En bra relation mellan farmaceuter och kunder är mycket viktig för att erhålla en effektiv läkemedelsrådgivning. LÄS MER