Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Sponsring, en marknadsföringsstrategi som inte utvärderas? : En kvalitativ studie om sponsringsarbeten och effektmätning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emil Ax; Hercules Öhlander; [2023]
    Nyckelord :Marketing strategy; Sponsorship; Sports; Sponsorship collaborations; Sponsorship objectives; Sponsorship effect; Marknadsföringsstrategi; Sponsring; Idrott; Sponsringssamarbeten; Sponsringsmålsättningar; Sponsringseffek;

    Sammanfattning : Bakgrund: När idrotten kommersialiserades så blev markandsföringsverktyget sponsring en central strategi för att kommunicera med marknaden. Idag används strategin av företagen för att nå målsättningar som ligger utanför den dagliga verksamheten. De flesta företag har målsättningar med sponsring, även om målen skiljer sig åt. LÄS MER

  2. 2. Mathematical representation and simulation of an ECMO pump : Focusing on device performance and indications of flow-induced complications

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Jonathan Kardelind; [2022]
    Nyckelord :ECLS; ECMO; CentriMag; Clot detection; Flow restriction detection; Power monitoring; ECLS; ECMO; CentriMag; Proppdetektion; Flödes restriktionsdetektion; effektmätning;

    Sammanfattning : Extracorporeal membrane oxygenation (ECMO) is a medical treatment that aims to support patients' respiratory and circulatory systems by oxygenation of blood outside of the patient. The therapy exposes blood to an artificial environment, which increases the risk of clot formations in the blood. LÄS MER

  3. 3. Effektmätning av trefaspumpar

    M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för elektroteknik

    Författare :Hector Wallén; Rickard Enqvist; [2021]
    Nyckelord :Mätsystem; Inbyggda system; Effektmätning; Current Transformer; Sensorteknik;

    Sammanfattning : Historiskt sett så har motorer och pumplösningar sålts utan sensorer. Detta innebär att kunden behöver designa specialbyggda övervakningslösningar, skräddarsydda till de specifika behoven som deras installation har. LÄS MER

  4. 4. Utvärdering av sponsorskap : En studie om målsättning, avgörande faktorer och effektmätning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Filip Fagernäs; Sarah Folkesson; [2021]
    Nyckelord :Sponsorship; sports; sports organization; exposure; effect; added value; brand awareness; relationship building; Sponsring; idrott; idrottsorganisation; exponering; effekt; mervärde; varumärkesmedvetenhet; relationsskapande;

    Sammanfattning : As it has become increasingly important in the sports world for organizations to try to raise capital, sponsorship has become more significant. As a result, the sports associations receive the financial assets they need from the companies and in exchange, the companies receive exposure in return for example. LÄS MER

  5. 5. Viktig information till Sveriges papperskorgar : En omtolkning av broschyren ”Om krisen eller kriget kommer”

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Christian Eriksen; [2020]
    Nyckelord :Informationsdesign; Semiotik; Ikonicitet; Grafisk utformning; Broschyr;

    Sammanfattning : År 2018 mottog 4,8 miljoner svenska hushåll broschyren Om krisen eller kriget kommer. Denna utformades av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap [MSB] och ämnade göra svenska folket bättre förberett på följder från allvarliga olyckor, extremt väder, it-attacker eller militära konflikter. LÄS MER