Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Engagemang i online brand community : En kvalitativ studie om aktiva medlemmar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Andersson; Johann Bäckström; Nathalie Gullander; [2023]
    Nyckelord :Online brand community; community; engagement; members; affective engagement; cognitive engagement; behavioral engagement; Online brand community; community; engagemang; medlemmar; affektivt engagemang; kognitivt engagemang; beteendemässigt engagemang;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka engagemang i ett online brand community (OBC) för att få en djupare förståelse för medlemmars engagemang i Sverige. Empirin samlades in genom en kvalitativ metod bestående av 13 semistrukturerade intervjuer med aktiva medlemmar. LÄS MER

  2. 2. The Pursuit of Less : En kvalitativ multimodal analys av hur modeföretaget Asket använder CSR-kommunikation för att skapa legitimitet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Franzén; Filippa Lindberg; [2023]
    Nyckelord :CSR-kommunikation; Legitimitet; Asket; Modebranschen;

    Sammanfattning : En bransch som associeras med bristande hållbarhet är modebranschen eftersom arbetskraft och naturresurser vanligtvis utnyttjas på ett icke hållbart sätt. Under 2000-talet har medvetenheten angående hållbarhet inom modeindustrin ökat. LÄS MER

  3. 3. What’s the name of the game?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Jankovic; Mari-Ling Komber; Linnéa Petersson; [2023]
    Nyckelord :Resultatjustering; Kommunal redovisning; Valcykel; Reningsbad; Resultatutjämning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: What’s the name of the game? – Om resultatjustering när mandaten står på spel – En kvantitativ analys om hur valcykeln påverkar resultatjusteringen i svenska kommuner. Seminariedatum: 2 Juni 2023 Kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 hp Författare: Julia Jankovic, Mari-Ling Komber, Linnéa Petersson Handledare: Mattias Haraldsson Fem nyckelord: Resultatjustering, Kommunal redovisning, Valcykel, Reningsbad, Resultatutjämning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om några samband förekommer mellan resultatjustering och valcykler i svenska kommuner för kommunalvalen under 2014 samt 2018. LÄS MER

  4. 4. Modekonsumenters perspektiv på produktinformation om hållbara produktattribut : hur egennytta och hållbara produktattribut kan förenas till positiva köpintentioner i en online-kontext.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adam Persson; Annie Albertsson; [2021]
    Nyckelord :Sustainable product attributes; Self-interest; Product information; Sustainable consumption; Online context.; Hållbara produktattribut; Egennytta; Produktinformation; Hållbar konsumtion; Online-kontext;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förstå hur hållbara produktattribut kan verka i samklang eller kombineras med produktattribut som tillfredsställer konsumentens egennytta. Det möjliggörs genom kartläggning av vilken produktinformation om hållbara produktattribut som svenska modekonsumenter efterfrågar i digitala sammanhang för att kunna göra miljömedvetna val, och som då kan bidra med positiva köpintentioner. LÄS MER

  5. 5. Consumer’s choice, or is it?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Louise Bergström; Agnes Lekenhed; [2021]
    Nyckelord :Food Retail Market; Food Chains; Assortment Design; Sovereign Consumer; Neoclassical Economy; Political Consumerism; Citizen-Consumer; Ethical Consumer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Politisk konsumtion är en växande konsumentrörelse där individer konsumerar inte enbart för att maximera egennytta, utan även för att skapa godartad samhällelig förändring, lokalt som globalt. Den teoretiska debatten kring detta fenomen vilar på grunder såsom neoklassisk marknadsekonomi och idén om den suveräna konsumenten. LÄS MER