Sökning: "Ehandel"

Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade ordet Ehandel.

  1. 6. Den upplevda e-handeln : En kvalitativ studie kring användarengagemang och användarupplevelse i e-handelsprocessen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Carl Gustafsson; Varissa Losanthia; [2021]
    Nyckelord :User Experience; User engagement; E-commerce; Motivation; Enticement; Influence; Användarupplevelse; Användarengagemang; E-handel; Motivation; Lockelse; Inflytande;

    Sammanfattning : Under år 2020 har Sveriges e-handel sett en ökad omsättning på nästan 40procent sedan föregående år. En orsak till detta är pandemin vilket leder tillatt större krav sätts på e-handeln inte bara i kapacitet och hantering av varorutan även på webbplatsens generella anpassning och deras köpprocess. LÄS MER

  2. 7. Distanshandel och industrialisering : En studie i den svenska tidiga postorderhandelns framväxt och expansion 1866-1895

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Enheten för ekonomisk historia

    Författare :Petrus Forsgren; [2021]
    Nyckelord :Mail order; entrepreneurship; ecommerce; industrialization; economic history; Postorderhandel; entreprenörskap; ehandel; industrialisering; ekonomisk historia;

    Sammanfattning : Distance trading and industrialization. A study in the swedish early mail order emergence and expansion 1866-1895. Petrus Forsgren, Economic History, Magister Degree, Umeå University Spring 2021. LÄS MER

  3. 8. Digitala verktyg för hållbara returer : En kvalitativ studie om hur digitala verktyg tillämpas för attreducera returer och bidrar till en hållbar e-handel

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sanna Jangklint; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; Returns; Sustainability; Digital tools; E-handel; Returer; Hållbarhet; Digitala verktyg;

    Sammanfattning : Although digitization and the internet have created theconditions for today’s advances in e-commerce, the increasingly high volume of returns has become a lingeringproblem. Consumers who turn to e-commerce return to agreater extent than those who shop in traditional brick andmortar stores, and with the challenge that comes withreturns, there is growing concern around sustainability. LÄS MER

  4. 9. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Milos Vrsajko; Maja Fridsén; [2020]
    Nyckelord :Competitive tools; E-commerce; Physical stores; Clothing store; Retail mix; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik; Konkurrensmedelsmixen;

    Sammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER

  5. 10. Butiksdöd eller butiksrenässans? : Hur skapar små fysiska modebutiker konkurrenskraft?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linn Eklöf; Alice Vadér; [2020]
    Nyckelord :Competitiveness; marketing strategies; pricing strategies; e-commerce; digitalization; small physical stores; restructuring; rural-and city-area; fashion industry.; Konkurrenskraft; marknadsföringsstrategier; prissättningsstrategier; ehandel; digitalisering; små fysiska butiker; strukturomställning; rural- och city-area; modebranschen.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen av sällanköpsvaruhandeln har bidragit till en strukturomställning där konkurrensen för fysiska butiker blivit allt hårdare. Brytpunkten för tillväxt inom modebranschen, som ingår i sällanköpsvaruhandeln, har skiftats från fysisk butik till e-handel och den snabbväxande e-handeln visar inga tecken på att avta, snarare tvärtom. LÄS MER