Sökning: "Ekologisk reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Ekologisk reklam.

  1. 1. Framtidens Reklam: Hållbar Marknadsföring : En studie om hur man marknadsför ekologisk hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Filip Sandström; Jesper Lundqvist; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; Hållbarhet;

    Sammanfattning : This study made by Jesper Lundqvist and Filip Sandström examines and analyses different companies to get an understanding on sustainable marketing. Its purpose is to then create a handbook on how to market sustainability and how to avoid greenwashing. LÄS MER

  2. 2. Är ekologiska marker värdefulla?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Ecology

    Författare :Elin Lönnberg; [2021]
    Nyckelord :ekologiskt; ängs- och betesmarksinventering; gräsmarker; bete; naturbete; äng; biologisk mångfald; växter; miljöstöd;

    Sammanfattning : Hävdade gräsmarker är en av de mest artrika biotoperna i världen, ändå minskar dem i antal. Gräsmarkernas artrikedom kommer från flera århundraden av kontinuerlig hävd som har hållit tillbaka starka konkurrenter som annars riskerade att ta över, vilket tillåtit en stor variation av växter att etablera sig. LÄS MER

  3. 3. Mitigating climate change, one hamburger at a time : a discourse analysis of how MAX Burgers AB communicates their carbon offsetting — and how customers perceive it

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Alice Andrews; [2020]
    Nyckelord :Sustainability Science; climate change mitigation; carbon dioxide removal; green governmentality; ecological modernisation; civic environmentalism; conduct of conduct; Social Sciences;

    Sammanfattning : Carbon offsetting through forest sequestration in the Global South has become an increasingly common way for companies to mitigate their greenhouse gas emissions and thereby sell products and services with net zero emissions. In Sweden, fast food company MAX Burgers AB goes even further. LÄS MER

  4. 4. #Godaremat : En studie om hur en reklamkampanj för ett ekologiskt varumärke kan utformas

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin Cever; Tiina Huuhka; [2015]
    Nyckelord :reklamkampanj; kampanjbild; mat; estetik; grafisk formgivning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att fördjupa oss i hur teori, metod och beprövad erfarenhet kan användas vid utformandet av en reklamkampanj. Vi har använt de kunskaper vi fick till att sammanställa en reklamkampanj åt uppdragsgivaren Zest som är en ekologisk matbar i Karlstad. Målet med kampanjen var att visa upp deras unika utbud av mat. LÄS MER

  5. 5. Corporate Social Responsibility : En fallstudie om hur två hotell arbetar med Corporate Social Responsibility och hur det kommuniceras ut till kunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBS

    Författare :Latif Yasmin; [2012]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; kommunikationskanaler; hotellbranschen; kundensperspektiv;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur två hotell arbetar med CSR, hur CSR-arbetet kommuniceras mot kund och följaktligen hur kunderna uppfattar CSR-arbetet utifrån hur hotellen kommunicerar CSR-arbetet. Intresset för CSR väcktes första gången när jag började studera på universitetet. LÄS MER