Sökning: "Ekonomi Kändisar"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Ekonomi Kändisar.

  1. 1. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Hur inflytelserika är kändisar och hur påverkas jag? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner vid användning av celebrity endorsement.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emelie Ekström; Jonathan Fåglefelt; Rebecca Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; purchase intentions; attractiveness; trust; familiarity; publicity; Celebrity endorsement; köpintentioner; attraktivitet; förtroende; förtrogenhet; publicitet;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Vilka faktorer påverkar köpintentioner hos konsumenter vid användning av celebrity endorsement? Vilken av de faktorerna har störst påverkan på konsumenternas köpintentioner? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som har en påverkan på konsumenters köpintentioner till företag vid användning av celebrity endorsement. Studien ämnar att analysera vilken av faktorerna som har större påverkan på köpintentioner. LÄS MER

  3. 3. “Varför följer du influencers?” : En kvalitativ studie om generation X och Ys inställning till influencers på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Gabre; Fanny Johansson; [2018]
    Nyckelord :Social media; Influencers; Instagram; Generation X; Generation Y; Influencer marketing; Sociala medier; Influencers; Instagram; Generation X; Generation Y; Influencer marketing;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier upptar idag en stor del av många människors liv. Detta tillvägagångssätt att kommunicera är, sett från ett historiskt perspektiv, ett nytt fenomen vilket medför att antalet användare av sociala medier mellan olika generationer varierar. LÄS MER

  4. 4. Influencer Marketing av miljövänliga livsmedel: Att nå Millennials i den digitala miljön

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofia Malmberg; Therése Josefsson; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; e-Word-of-Mouth; Influencer; Influencer Marketing; Instagram; Millennials; Product Placement; Produktplacering; Sociala medier; Stealth Marketing; Twostep flow theory och Visuell kommunikation.;

    Sammanfattning : Influencer Marketing är relativt nytt och ingen naturlig del av de flesta företags strategier. Däremot ökar det i popularitet. Detta innebär att företag behöver ett hjälpmedel, en slags nybörjarguide, för att förstå grunderna i Influencer Marketing på Instagram. LÄS MER

  5. 5. "Vi är vanliga människor" : En studie av hur YouTube-kändisar framställer sig själva för att lyckas med sitt kändisskap

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sara Stiglund; [2017]
    Nyckelord :YouTube; YouTube celebrities; internet celebrity; impression management; micro-celebrity; YouTube; YouTube-kändisar; internetkändisskap; intrycksstyrning; mikrokändisskap;

    Sammanfattning : I det samhälle vi idag lever i ses offentlighet som statussymbol och värdemätare vilket gjort att människor, för att lyckas, måste skapa personliga varumärken. Internet har förenklat skapandet och spridandet av dessa personliga varumärken eftersom det på sociala medier finns verktyg att använda för att skapa en publik personlighet. LÄS MER