Sökning: "El- och energiprogram"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden El- och energiprogram.

  1. 1. Cirklar & Kretsar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Zeena Al-Shaha; Sara Byrén; [2019]
    Nyckelord :Matematiklärobok; yrkesutbildning; El- och energiprogram; läromedelsanalys; yrkesmatematik; yrkesprogram; verklighetsbaserad matematik;

    Sammanfattning : Allt fler elever som går på de yrkesförberedande gymnasieprogrammen saknar den matematiska kompetens som behövs i deras framtida yrken (Muhrman, 2016). Många faktorer har orsakat detta problem, men en av de viktigaste faktorerna är matematiklärarnas bristande kunskaper om elevernas yrkesmatematik (Muhrman, 2016). LÄS MER

  2. 2. PHOTOVOLTAIC ELECTRIFICATION IN CAMEROON : - A study for the Renewable Energy Program initiated by Engineers Without Borders SWE

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Anton Agerberg; Catja Carlson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In Sub-Saharan Africa where the rural electrification rates are below 20%, many are positive about renewable energy sources being the salvation for the electricity problem in the area. Engineers Without Borders Sweden has also recognized this and intends to enable a quicker implementation through the Renewable Energy Program. LÄS MER

  3. 3. En studie om gymnasiegemensamma ämnen på APL

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Johan Lehto; [2014-09-22]
    Nyckelord :APL; gymnasiegemensamma ämnen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka förutsättningar för att på ett el och energiprogram lägga ut delar av de gymnasiegemensamma ämnena Svenska, matematik och engelska på APL. Den bakomliggande tanken med att lägga ut gymnasiegemensamma ämnen på APL är att detta potentiellt skulle kunna ”hjälpa” karaktärsämnena i termer av att skapa mer undervisningstid i dessa kurser, samt skulle kunna bidra till en utbildning som är mer sammanhängande och som utgör en helhet för eleven. LÄS MER

  4. 4. Generaliseringar av talföljder, numeriska och symboliska – en jämförande elevaktivitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Rasmus Olsson; [2014]
    Nyckelord :abduktion; algebra; didaktisk; figurer; formler; generaliseringar; kreativitet; lärande; matematik; modeller; numeriska; problemlösning; symboler; visuella;

    Sammanfattning : Detta examensarbete inom området didaktisk matematik grundar sig på en empirisk undersökning.Undersökningar av talmönster bildar ramen för detta arbete. Åtta elever som läser årskurs 1 på ettgymnasiums El- och energiprogram gruppindelas och får uppgifter i problemlösning att lösa istigande svårighetsgrad. LÄS MER

  5. 5. Ungas attityder till arbete - Ungdomsarbetslöshetens dilemma

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Jim Svensson; Felicia Nyman; [2013]
    Nyckelord :Attitude; high school students; youth unemployment; mismatch; employability; Attityd; gymnasielever; ungdomsarbetslöshet; missmatchning; anställningsbarhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att utifrån Berglunds (2001) fyra idealtypiska attityder undersöka vilka attityder andraårselever på gymnasiet hade till sitt kommande arbetsliv, med samma utgångspunkt ämnade vi också att undersöka vilka attityder arbetsgivare ville se vid en nyrekrytering. Med attityder till arbete avsågs individens värderingar av vad som var viktigt med arbete. LÄS MER