Sökning: "Elaborated Social Identity Model"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Elaborated Social Identity Model.

  1. 1. The Social Media Identity : An exploratory study on how Swedish companies conducts marketing on international social media

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Reuben Edenkrantz; Edvin Holpers; [2021]
    Nyckelord :Social media marketing strategies; International platforms; Utilisation; Adaptation;

    Sammanfattning : The world today has successively been shrinking in terms of distance between us as individuals, globalisation and the increased digitalisation of our society have made information accessible and connectivity simpler and more profound. In conjunction with digitalising our lives, a new medium within the digital world has risen to such prominence that it is now a factor of constant influence upon us and our environment, social media. LÄS MER

  2. 2. The endless loop of us-against-them in a football context. A Swedish study on legitimacy from the supporter's perspective

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Hampus Haaranen; [2019]
    Nyckelord :Football; Supporter perspective; Legitimacy; Policing; Elaborated Social Identity Model;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate the football supporters’ perspective on problems and the police in a Swedish football context. More specific, the study examined the indirect effect of legitimacy on perceived violence/disorders and the supporter-police relationship through social identity, aggression and morality. LÄS MER

  3. 3. Polis, Föreningar och Supportrar - Förutsättningar för samverkan kring svenska elitfotbollsevenemang

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Erik Madsen; [2017]
    Nyckelord :Samverkan; Samordning; Samarbete; Dialog; Supportrar; Föreningar; Polis; Social identitet;

    Sammanfattning : Samverkan har beskrivits som en arbetsmetod nödvändig i situationer när en enskild organisation ensam saknar tillräckliga resurser eller mandat (Danermark & Kullberg, 2010; McGuire, 2006). Genomförandet av herrallsvenska elitfotbollsevenemang kan förstås som en sådan situation och Brottsförebyggande Rådet (BRÅ: 2008) har beskrivit vikten av en förbättrad samverkan mellan evenemangens aktörer, där Polisen, föreningarna och supportrarna kan beskrivas som de tre mest centrala aktörerna. LÄS MER

  4. 4. Employer Branding for Consultancies

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Ramona Thomas; [2008]
    Nyckelord :Employer Branding;

    Sammanfattning : Fierce competition for talents and asymmetric distribution of information are the two main reasons that make employer branding necessary for knowledge intensive companies. Why is this especially important for knowledge intensive companies? These companies rely on an excellent base of human resources as the employee is forming the perception of the client in terms of credibility, quality and reputation. LÄS MER