Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 163 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  2. 2. Design principles for Product-Service Systems : Using a washing machine as an example

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Adam Lagercrantz Zachrisson; Patrik Marusik; [2023]
    Nyckelord :Product-Service Systems; Product-as-a-Service; Circular economy; Circular design; Washing machines; Produkt-tjänstesystem; Cirkulär ekonomi; Cirkulär design; Tvättmaskiner;

    Sammanfattning : Product-Service Systems (PSS) represents an emerging paradigm in which products and services are integrated to provide enhanced value to customers. By focusing on the specific context of a washing machine, this project explored the opportunities and challenges associated with designing for PSS. LÄS MER

  3. 3. The implementation of Intra-organizational & Inter-organizational learning in sustainability-focused organization

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sarah Zarrad; [2022]
    Nyckelord :Intra-organizational learning; learning between projects; inter-organizational learning; sustainability; and organizational learning;

    Sammanfattning : The growing increase in the scarcity of resources, along with the effect of businesses on climate change and the risk of next generation resources stability, has made sustainable development a main concern in business and a challenge of our time. The business sector is paying more attention to the sustainable development agenda, and a growing number of initiatives have beenimplemented to address it. LÄS MER

  4. 4. Design for repair as a circular Eco-Design approach: Methodological approaches and a case study on a vacuum cleaner

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Manuel-Dominik Uli-Merz; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the strategies for the transition towards more sustainable industries and a circular economy is to extend the lifetime of products by promoting their repair. In order to allow for repair and to make it more feasible, this should already be considered in the development process of the product. LÄS MER

  5. 5. To Create the Perfect Self-Repair Experience for an Induction Hob

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Rodrigo Díaz Salvadores; Josefin Franzén; [2022]
    Nyckelord :Circular economy; Induction hob; Design for circularity; Cirkulär ekonomi; Induktionshäll; Cirkulär design;

    Sammanfattning : This project was performed in collaboration with Electrolux and takes off in the transition towards a circular economy where products are considered to have multiple life cycles and need to be designed to be able to cycle longer through maintenance and repair. Electronics are rarely designed to fit into circularity thus an induction hob was chosen to show this principle. LÄS MER