Sökning: "Elektronisk word of mouth"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Elektronisk word of mouth.

  1. 1. En kvalitativ studie om marknadsföring via influencers inom skönhetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Ellen Samuelsson; Emma Enocson; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; Influencers; Influencer marketing; Skönhetsbranschen; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla en djupare förståelse för vilken roll en influencer spelar i konsumentens köpprocess för skönhetsprodukter. Influencers som etablerar nya varumärken är idag ett vanligt förekommande fenomen inom skönhetsbranschen och har visat sig innebära en stor genomslagskraft. LÄS MER

  2. 2. Lagom kontroversiellt eller kränkande? : En kvantitativ studie om kontroversiell reklam och konsumenter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Andrew Andersson; Kristoffer Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Controversial advertising; Offensive advertising; Brand attitude; Word of mouth; Electronic word of mouth; Kontroversiell reklam; Kränkande reklam; Varumärkesattityd; Word of mouth; Elektronisk word of mouth;

    Sammanfattning : Detta arbete inspirerades av att ha observerat reklamkampanjer som fått väldigt stor spridning till följd av att de uppmärksammats pga. att konsumenter har ogillat eller gillat budskapet i kampanjen vilket gett upphov till diskussioner muntligen eller online. LÄS MER

  3. 3. Influencers påverkan på konsumenters varumärkeslojalitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Amanda Lilja; Denise Georgsson; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; varumärkeslojalitet; trovärdighet; sociala medier; elektronisk word of mouth; köpintention; betalda samarbeten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Titel: Influencers påverkan på konsumenters varumärkeslojalitet Problemformulering: Influencer marketing har idag fått ett enormt genomslag på sociala medier och företag använder i allt större utsträckning sig av influencers för att marknadsföra sina produkter. Konsumenter har visat sig vara mer mottagliga för influencers marknadsföring jämfört med traditionell marknadsföring då denna typ av marknadsföring anses vara mer trovärdig och genuin. LÄS MER

  4. 4. Köpintentioner i den moderna E-handeln : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar köpintentioner av träningskläder i en e-handel för kvinnor i generation Y och Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Elin Wallin; Amanda Ahlström; [2018]
    Nyckelord :Köpintention; Generation Y; Generation Z; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Shoppingmiljön för detaljhandeln har genomgått stora förändringar under de senaste åren. Realisationer samt kampanjer blir att vanligare och mer frekvent förekommande samtidigt som stora delar av konsumenternas olika produktköp numera sker allt mer via internethandeln istället för i fysiska butiker. LÄS MER

  5. 5. Crowdfunding som investeringsalternativ : En investeringsanalys om potentiella investerares beslutsfattande inom equity- och debt baserad crowdfunding

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jana Shawkat; Nathalie Friskytt; [2018]
    Nyckelord :Crowdfunding; Equity based crowdfunding; Debt based crowdfunding; Word of mouth WoM ; Elaboration likelihood model ELM ; Central path; Peripheral path; Potential investors; Crowdfunding; Equity baserad crowdfunding; Debt baserad crowdfunding; Word of mouth WoM ; Elaboration likelihood model ELM ; Centrala vägen; Perifera vägen; Potentiella investerare;

    Sammanfattning : Studien syftar till att analysera equity- och debt baserad crowdfunding i förhållande till studiens primära teori om elaboration likelihood model (ELM) och hur dess variabler påverkar potentiella investerares investeringsbedömningar. Informationsasymmetri och behavioral finance har inkluderats i studien som två kompletterande delteorier. LÄS MER