Sökning: "Elevers lärandebehov"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elevers lärandebehov.

  1. 1. Digital assisterande teknik : -ett stöd för nyanlända elevers språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Zinab Taki; Paola Whittle Rojas; [2023]
    Nyckelord :Digital assisterande teknik; inkludering; nyanlända elever; språkutveckling; translanguaging;

    Sammanfattning : Den här studien strävar efter att synliggöra hur digital assisterande teknik i undervisningen kan främja nyanlända elevers språkutveckling. Syftet med studien är således att ta reda på hur några pedagoger uppfattar och använder digital assisterande teknik som ett stöd i undervisning av nyanlända elever. LÄS MER

  2. 2. ”Vad skall jag med andragradsekvationer till?”

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kristina Reuterberg; Ulrika Cardestig; [2012]
    Nyckelord :Elevers lärandebehov; estetiska processer; ;

    Sammanfattning : SammanfattningVårt syfte har varit att undersöka och problematisera kunskap och lärandet som sker påhantverksprogrammets frisörinriktning, textil design samt estetiska programmets bild ochformgivningsinriktning. Kännetecknande för den kategori av elever som står i centrum förvårt intresse är att de är högpresterande inom sina karaktärsämnen men har svårigheter att nåmålen i de teoretiska gymnasiegemensamma ämnena. LÄS MER

  3. 3. Bland lärstilar och intelligenser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Martin Sällström; [2009]
    Nyckelord :Lärstilar; Multipla intelligenser;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka och belysa lärarens arbete för att nå eleverna i sin undervisning. Frågeställningarna är: Hur kan lärare skapa lektioner som innefattar elevers lärandebehov? Hur kan lärare se elevers lärandebehov i lektionssammanhang? Lena Boström har fyra olika lärstilar som tillsammans med Howard Gardners nio intelligenser och Roger Säljös teorier om lärande i ett sociokulturellt perspektiv utgör kärnan av uppsatsens teoretiska utgångspunkter. LÄS MER