Sökning: "Elevinformation"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Elevinformation.

  1. 1. Överlämning av elevinformation : En kvalitativ studie om verktygen för elevinformation och dess tidsaspekt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jakobsson Tommy; [2017]
    Nyckelord :Elevinformation; Dexter; IUP; Åtgårsprogram;

    Sammanfattning : Arbetet behandlar vilka verktyg som finns för att kunna delge elevinformation till varandra samt även tidsaspekten i det hela. En kvalitativ stuide som baseras på tio olika intervjuer med lärare som jobbar med olika åldrar. .. LÄS MER

  2. 2. Första läsundervisningen i årskurs 1 : Hur klasslärare uppfattar och beskriver den första läsundervisningen i årskurs 1 utifrån elevers behov

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Madlene Carlswärd; [2016]
    Nyckelord :speciallärare; specialpedagogik; specialundervisning; undervisning; läsning; tidig läsundervisning; speciallärarroll;

    Sammanfattning : Att som klasslärare ansvara för läsundervisningen i årskurs 1 kan uppfattas som ett komplext uppdrag. Man bör ha god kunskap om läsprocessen och dess olika utvecklingsnivåer för att kunna möta eleverna där de befinner sig i läsutvecklingen, samtidigt som yttre faktorer kan påverka möjligheterna till individanpassad undervisning. LÄS MER

  3. 3. Sylvie Ekstål Lundstedt och Ulrika Magnusson En studie kring informations- och dokumentationsutbyte vid övergång mellan år fem och sex i grundskolan : – att överlämna och ta emot information och dokumentation

    Kandidat-uppsats, Barn- och ungdomspedagogik, specialpedagogik och vägledning (BUSV)

    Författare :Sylvie Ekstål Lundstedt; Ulrika Magnusson; [2013]
    Nyckelord :bedömning; dokumentation; grundskola; information; IUP; matriser; mottagande; muntlig överföring; skriftliga omdömen; åtgärdsprogram; överlämnande;

    Sammanfattning : Utifrån vårt formulerade syfte har vi undersökt vilken dokumentation och information som överförs och under vilka former den överlämnas när elever byter skola. Vi har även avsett synliggöra pedagogers tankar kring dokumentation och information samt formerna för överlämningen. LÄS MER