Sökning: "Eliane Afram"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Eliane Afram.

  1. 1. Idioms in English as a Second Language : Contextualization of L2 idioms (written context versus still pictures) and its effect on students' retention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Eliane Afram; [2016]
    Nyckelord :idioms; English; Second language acquisition; vocabulary learning;

    Sammanfattning : The main aim of the present study is to investigate whether there is a difference in retentionbetween two groups of Swedish second language learners of English when they are faced withidioms in a written context or in the form of still pictures. The subjects of the investigation aretwo different groups at a high school in Sweden. LÄS MER

  2. 2. Ordinlärning i främmande språk : En forskningsöversikt om effekten av implicita och explicita metoder.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Eliane Afram; [2015]
    Nyckelord :Implicit metod; Explicit metod; Ordinlärning; Främmande språk; Engelska;

    Sammanfattning : När man lär sig ett nytt språk så är det ytterst viktigt att kunna ha ett brett och varierat ordförråd. Elever somstuderar engelska som andraspråk eller främmandespråk, eller ett annat modern språk, ställs alltid inför kravet attexpandera sitt ordförråd. LÄS MER

  3. 3. La percepción de métodos didácticos en la enseñanza del español comolengua extranjera : Análisis cualitativo sobre la percepción de los alumnos de los métodos gramática- traducción,método situacional y método comunicativo

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Eliane Afram; [2014]
    Nyckelord :grammar – translation method; situational language teaching; communicative approach; didaktiska metoder; spanska som främmande språk.; Español como lengua extranjera; métodos didacticos;

    Sammanfattning : Nuestra tesina trata de indagar en cómo piensan los alumnos de bachillerato sobre los métodos didácticos elegidos para aprender una lengua extranjera. El objetivo de esta tesina es investigar tres métodos didácticos; método gramática- traducción, método situacional y método comunicativo, comprobar si los estudiantes los utilizan, y cuál les resulta más útil y por qué. LÄS MER