Sökning: "Elias Lindskog"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elias Lindskog.

  1. 1. Morgonidealisering: prediktorer, prevalens och inverkan på välmående

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Elias Jensen; Rufus Lindskog; [2021]
    Nyckelord :chronotype; morning idealisation; s pirit of capitalism; wellbeing; agreeableness; conscientiousness; kronotyp; morgonidealisering; kapitalistisk anda; välmående; tillmötesgående; samvetsgrannhet;

    Sammanfattning : Ett beteende som vi kan återfinna hos många människor är tendensenatt idealisera tidigt uppstigande genom att tillskriva det positivaegenskaper, något vi valt att benämna morgonidealisering. Deninfluerar våra attityder gentemot såväl morgon- som kvällsmänniskoroch kan bidra till uppfattningar som saknar förankring i verkligheten. LÄS MER

  2. 2. Laws of attraction: Personality, trust and affect in corporate images

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Elias Lindskog; Ralph Segervik; [2014]
    Nyckelord :corporate identity; brand personality; brand trust; brand affect; employer branding;

    Sammanfattning : With steadily increasing competition on the talent acquisition market and a contemporary normative surge of management control in organizations, still recruitment practices are based on easily measurable methods of selection. In the light of this background, attitudes to future employers based on communicated corporate identities are examined. LÄS MER

  3. 3. Customer movement management in a retail setting: An explorative study of customer movement management at IKEA

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Elias Lindskog; Niklas Martinsson; [2012]
    Nyckelord :Store design; Planned walkway; Customer movements; Spontaneous purchases; IKEA;

    Sammanfattning : The designs of stores do seem to be an area of non-interest in general. Providing the right good at the right price should be enough. Still, we are exposed to different kinds of physical impressions when entering a store. The actual effects of those impressions are not well documented in research. LÄS MER