Sökning: "Elin Andersson"

Visar resultat 21 - 25 av 329 uppsatser innehållade orden Elin Andersson.

  1. 21. Autentisk femvertising : Dimensioner av autentisk femvertising och betydelsen med avseende på generationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Hellström; Elin Andersson; [2022]
    Nyckelord :Femvertising; Autencitet; Kvinnliga konsumenter; Reklam; Kvantitativ metod; Explorativ faktoranalys; ANOVA; Post Hoc test;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka autentisk femvertising från ett kvinnligt konsumentperspektiv. Detta görs genom att utforma en generaliserad modell av vad som anses vara av betydelse för att femvertising ska upplevas autentiskt. Vidare undersöks hur olika generationer förhåller sig till autentisk femvertising. LÄS MER

  2. 22. Ensamhet bland individer med autismspektrumtillstånd. : En kvalitativ studie med fokus på individer med autismspektrumtillstånd egna upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Elin Bohman; Lars Andersson; [2022]
    Nyckelord :Autismspektrumtillstånd; AST; ensamhet; stöd; bemötande; KASAM; stigmatisering; stämpling;

    Sammanfattning : Individer med autismspektrumtillstånd (AST) är en sårbar grupp där kunskapsluckorna är många. Flera individer upplever bland annat social isolering, stigmatisering, resursbrist, otillräckliga kunskaper hos skol- och vårdpersonal och maktlöshet. LÄS MER

  3. 23. Styrning mot kundvärde : En flerfallsstudie på Atea Sverige AB och Bufab Sweden AB.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Nathalie Lager Andersson; Elin Wiberg; [2022]
    Nyckelord :Customer value; customer value management; value creation; communication; value creation processes; Kundvärde; styrning mot kundvärde; värdeskapande; kommunikation; värdeskapande processer;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande är ett uttryck som funnits länge och det är en grundläggande faktor för att företag ska nå framgång i dagens konkurrenssituation. För att vara konkurrenskraftig behöver företag utgå från vad kunden efterfrågar och värderar. LÄS MER

  4. 24. Vad är det ni har för attityd generation Z? : Varför köper vissa second hand kläder och vissa inte?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Borgström; Rebecca Ahlberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 13 januari 2022  Nivå: Kandidatuppsats I företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Rebecca Ahlberg Elin Borgström                      (99/05/16)          (97/05/16)  Titel: Vad är det ni har för attityd generation Z? Varför vissa köper second hand kläder och vissa inte.  Handledare: Ulf Andersson  Nyckelord: Second hand kläder, miljö, konsumentbeteende second hand, attityder second hand kläder, hållbarhet. LÄS MER

  5. 25. En tryggare stad : Gestaltningsförslag för Handelshamnen i Karlskrona utifrån ett trygghetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Klara Andersson; Elin Viberg; [2022]
    Nyckelord :Blekinge Tekniska Högskola; Karlskrona; Handelshamnen; Gestaltningsförslag; Upplevd trygghet; Trygghet i stadsmiljön; Social hållbarhet;

    Sammanfattning : Arbetet syftar till att undersöka definitionen av begreppet upplevd trygghet och hur den upplevda tryggheten påverkar platsens användning. Vidare har arbetet identifierat trygghetsfaktorer som sedan har legat till grund för de strategier som sedan har omgestaltat planområdet. LÄS MER