Sökning: "Elin Bolander"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Elin Bolander.
1. Traveling on a Whim? A qualitative case study on how business models for Mobility-as-a-Service can be designed and configured
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how MaaS business models can be designed and configured. Theoretical Perspective: The theoretical perspective is provided by a preliminary framework which consists of a synthesis between Business model theory and MaaS literature. LÄS MER
2. Triangeldramat om skärmtid i förskolan : En diskursanalys av WHO, Lpfö 18 och enkätsvar.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : I denna studie har vi haft som ansats att belysa problem som uppstår när pedagoger i förskolan ställs inför att förhålla sig till WHOs (2019a) dokument samt Lpfö 18 (2018), eftersom dessa två dokument emellanåt motsäger varandra. Syftet med uppsatsen är att genom ett normkritiskt perspektiv och ett diskursteoretiskt angreppssätt undersöka vilka diskurser och ‘sanningar’ som lyfts kring skärmtid hos barn, utifrån tre empiriska delar. LÄS MER
3. Föräldrar och förskolepersonals skattningar av psykisk hälsa hos treåringar
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Psykisk ohälsa ökar bland barn och unga och ett av barnhälsovårdens mål är att främja hälsa och utveckling. Tidigare forskning belyser vinsten av tidig upptäckt. LÄS MER
4. Pedagogers syn på förskolans inomhusmiljö : En enkätundersökning i tre kommuner
Kandidat-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Detta arbetet syftar till att synligöra pedagogers syn på förskolans inomhusmiljö och hur de ser på förändringsarbetet av den pedagogiska miljön i relation till barns utveckling och lärande. Arbetet syftar även till att ta reda på vilka begränsningar pedagogerna i förskolan upplever att de kan möta. LÄS MER