Sökning: "Elin Dahllöf"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elin Dahllöf.

  1. 1. Ramfaktorer som främjar eller hämmar undervisningsprocessen : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares upplevelser av sina förutsättningar att bedriva en pedagogisk verksamhet av god kvalitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Therése Larsson; Elin Sjöstrand; [2023]
    Nyckelord :Förskola; förskollärare; förskolläraruppdraget; förutsättningar; planerings- och reflektionstid; ramfaktorer; ramfaktorteorin; undervisning;

    Sammanfattning : Bakgrund/problem: Det framgår i diskussioner om förskolläraryrket att det finns en obalans mellan förskollärares ökade krav och deras förutsättningar. Detta bidrar till hög arbetsbelastning som leder till ökad sjukfrånvaro och psykisk ohälsa bland förskollärare. LÄS MER

  2. 2. Vad har SEM för påverkan på SMF:s digitala marknadsföring : En fallstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Jonsson Elin; Dahllöf Ella; [2021]
    Nyckelord :SME; SEM; SERP; innovations and search engines; Marknadsföring; Digital marknadsföring; SEO; SEM;

    Sammanfattning : Research questions: 1. In what ways do SMEs embrace sökmotormarknadsföring that digital development has made possible? 2. What are the obstacles for SMEs to adopt sökmotormarknadsföring? Purpose: The purpose of the study is to find out how small to medium-sized companies adopt sökmotormarknadsföring to their marketing strategy. LÄS MER

  3. 3. Likvärdig utbildning i svenska skolor : En kvalitativ studie om begreppet likvärdig utbildning och dess innebörd, enligt rektor och lärare inom skolans förskoleklass till årskurs 3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elin Valbrand; Roosa-Maria Ryhänen; [2018]
    Nyckelord :Likvärdig utbildning; intervjuer; rektor; lärare; ramfaktorteori; semistrukturerade intervjuer; anpassning; undervisning och utbildning.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att öka kunskapen om hur skolpersonal definierar begreppet likvärdig utbildning och vilka arbetssätt eller faktorer i skolor, som kan främja respektive riskera att hindra skolans mål att uppnå en likvärdig utbildning. Den empiriska resultatdelen består av illustrerande exempel från transkribering av sex kvalitativa semistrukturerade intervjuer med en lärare och fem rektorer. LÄS MER