Sökning: "Elin Hedberg"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Elin Hedberg.
1. Selection and Characterisation of Affibody Molecules Intended for Drug Conjugates Targeting Cancer Cells
Master-uppsats, KTH/ProteinvetenskapSammanfattning : Affibodymolekyler är små affinitetsproteiner (6.5 kDa) som föreslås kunna ersätta monoklonala antikroppar i terapeutiska tillämpningsområden, exempelvis i antikropp-läkemedelskonjugat (ADCs) som kan navigera sig fram till biomarkörer som är uttryckta på cancerceller. LÄS MER
2. Using Augmented Reality for cross-training in manufacturing to facilitate labor flexibility - A case study
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The ability to be flexible will be of great importance to stay competitive as a manufacturing company, and the human operator is a key resource to rapidly respond to changes within manufacturing. Creating a cross-trained workforce where the operators have the ability to rotate between tasks is a strategy to increase the labor flexibility, which in turn can increase the manufacturing flexibility. LÄS MER
3. Närståendes erfarenheter av palliativ vård ihemmet– En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
4. Barns språk och kommunikation i samband med högläsning : Förskollärares perspektiv vs. vårdnadshavares perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/DidaktikSammanfattning : Högläsning är en av de aktiviteter som har störst inverkan på barns språk och kommunikation. För att få en inblick i hur förskollärare och vårdnadshavare uttrycker sig kring högläsning har denna studie genomförts. LÄS MER
5. ”Det kan vara så enkelt att man tycker att pojkar inte ska gråta” : Några pedagogers resonemang om aktivt genusarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Syftet med vår undersökning var att ta reda på vad några pedagoger har för kompetenser och kunskaper om genus samt om dessa pedagoger anser att de arbetar aktivt med genus i sin verksamhet. Utifrån syftet har följande frågeställning formats: 1) Vad har de deltagande pedagogerna för utbildning om genus? 2) Hur relaterar de deltagande pedagogerna tillbegreppet genus? 3) Hur uttrycker sig de deltagande pedagogerna om sitt aktiva genusarbete? I studien deltog fyra verksamma pedagoger, tre förskollärare och en barnskötare från två olika förskolor i två olika kommuner i Sverige. LÄS MER