Sökning: "Elin Hultén"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elin Hultén.
1. Användning och utveckling av digitala administrativa system för skogsentreprenörer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : Idag är applikationer, program och system såväl i datorer som i mobiler ständigt närvarande i våra liv. Digitala system används av flertalet olika branscher, bland annat skolan, fastighetsbranschen och inom skogsbranschen. Flera skogliga företag och föreningar har idag utvecklat egna digitala system för att sköta deras administration. LÄS MER
2. Recept på differentiering : En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Recept på differentiering – En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden Författare: Elin Enblom & Anita Music Handledare: Richard Afriyie Owusu Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete på magisternivå 30 hp. Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT2017. LÄS MER
3. What does money smell like? : A mixed method study regarding scents affect on consumer purchase of high-involvement products
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Title: What does money smell like? – A mixed method study ofscents affect on consumer purchase of high-involvementproducts Keywords: Scent, congruency, consumer purchase behavior, consumerbehavior, high-involvement products, sensory marketing,marketing, causality, focus group, observation, mixedmethod, experiment, embedded design Background: To offer an experience means to activate the consumers’senses, and sensory cues in store atmospherics tend to catchcostumers’ interest and affect their retail experience(Sprangenberg 2006). These cues can be affected and calledsensory marketing, which by involving and stimulating all orparts of the senses, creates a more rich experience for the consumer (Hultén 2012). LÄS MER