Sökning: "Elin Johansson"

Visar resultat 16 - 20 av 358 uppsatser innehållade orden Elin Johansson.

  1. 16. Förändringsarbete & användning av digitalt verktyg i praktik : En kvalitativ fallstudie av Länsförsäkringar Bergslagens arbete gällande deras systemförändring

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Andersson; Emilia Johansson; Linnea Héléne; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; organisation; kommunikation; förändringsarbete; systemimplementering flexibilitet;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Datum:         2023-05-30 Nivå:            Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution:  Akademin för Ekonomi, Samhälle och teknik, Mälardalens Universitet Författare:   Elin Andersson                   Emilia Johansson               Linnea Héléne                       93/08/07                             94/09/18                             92/09/22 Titel:            En organisations förändringsarbete & användning av digitalt verktyg i praktik Handledare: Inti Lammi                          Nyckelord:   Digitalisering, organisation, kommunikation, förändringsarbete, systemimplementering & flexibilitet. Forskningsfråga/or: Vilka faktorer påverkar framgång för användningen av ett digitalt verktyg? Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med en ökad förståelse för hur organisationer kan skapa rätt förutsättningar till arbetet med digitala verktyg för att bidra till organisationens utveckling. LÄS MER

  2. 17. Socioekonomiska faktorers inverkan på läsning inom ämnet svenska : ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Maja Fredh; Elin Johansson; [2023]
    Nyckelord :socioekonomi; läsning; socioekonomiska faktorer; socioekonomisk bakgrund; svenska; lärare; låg- och mellanstadiet;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att kvalitativt undersöka åtta lärares uppfattningar av socioekonomiska faktorers inverkan på läsning och hur de arbetar för att inkludera sina elever i undervisningen oavsett socioekonomisk bakgrund. Studiens teoretiska utgångspunkt härstammar från Pierre Bourdieus teori om kulturellt kapital. LÄS MER

  3. 18. Kan brandmannen vara en flicka? : En empirisk studie om elevers uppfattning om yrken i relation till kön.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Alice Johansson; Elin Ek; [2023]
    Nyckelord :Yrken; kön; lågstadiet; barnlitteratur.;

    Sammanfattning : Förevarande studies är att undersöka elevers uppfattningar om yrken i förhållande till kön och huruvida elevens könstillhörighet har påverkan på deras inställning. Studien ämnar även att studera om litteratur kan inverka på elevers uppfattningar om yrken. LÄS MER

  4. 19. Att bespruta eller inte bespruta?- En studie om växtskyddsmedels påverkan på pollinatörer i svenska jordgubbsodlingar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Elin Johansson; [2023]
    Nyckelord :pollinatörer; fungicider; herbicider; insekticider; jordgubbar; växtskyddsmedel; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : This study investigated how pollinators are affected by plant protection products (PPP), what type of PPPs strawberry farmers used and what knowledge they had about these products. To investigate this, a literature review and a survey was conducted. The questionnaire was sent to 70 Swedish strawberry farmers of which 11% participated in the study. LÄS MER

  5. 20. Att synliggöra elever med trauma : En översiktsstudie om forskningsläget för arbetet med elever med trauma i grundskoleåldern

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Elin Bohman; Anders Linder; [2023]
    Nyckelord :Elever med trauma; traumamedvetenhet; grundskola; specialpedagogik; översiktsstudie;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur forskningsläget kring arbetet med elever med trauma i grundskoleåldern ser ut. Ett trauma kan vara en händelse eller livssituation som är överväldigande och okontrollerbar, där någon utsätts för en enorm psykisk påfrestning. LÄS MER