Sökning: "Elin Love"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Elin Love.

  1. 1. Att älska en kriminell : En kvalitativ studie kring den psykiska och fysiska konsekvensen av att ingå i en relation med en yrkeskriminell

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Elin Vidana; Syed Naim Bari; [2024]
    Nyckelord :Stigmatisation; discrimination; social exclusion; career criminal; KASAM; trauma and posttraumatisk stressyndrom PTSD .; stigma; diskriminering; social exkludering; yrkeskriminell; KASAM; trauma och posttraumatisk stressyndrom PTSD .;

    Sammanfattning : Vad är det som gör att kvinnor attraheras av män med kriminella anknytningar, och vad får dessa kvinnor att kvarstå i förhållandet trots att de upplever fysisk och psykiska påfrestningar? Samspelet mellan våld och kärlek är inte ett nytt fenomen, men som kan leda till olika typer av problematik. Teoretiskt sett baseras studien på ett psykologiskt perspektiv och belyser konceptet av stigma, KASAM och PTSD. LÄS MER

  2. 2. Men’s perceptions of endorsers : A qualitative study on how brand love affects men when being exposed to influencer marketing versus celebrity endorsement

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Elin Nome; Alicia Lindahl; Olivia Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Brand Love; Influencer Marketing; Social Media Influencer SMI ; Celebrity Endorsement; Endorsers; Men; Source Credibility;

    Sammanfattning : Influencer marketing and celebrity endorsement has grown in the past years and has become a vital part of marketing in the fashion industry. This field has been well researched, however a gap in the research is the focus on men and the role brand love has. LÄS MER

  3. 3. Läslust i klassrummet : En litteraturstudie om vilka faktorer och metoder i undervisningen som påverkar läslusten i lågstadieklassrum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Rausgård; Tilda Bärg; Tilda Lindblad; [2023]
    Nyckelord :Reading for pleasure; reading motivation; primary school students; interactive reading; encouraging reading activities; Läslust; läsmotivation; lågstadieelever; klassrumsmiljö; interaktiv läsning; läsfrämjande aktiviteter;

    Sammanfattning : Undersökningar har visat på ett minskat läsintresse bland barn och unga de senaste åren, samtidigt som samhället kräver en utvecklad läsförmåga. Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka vad forskning säger om vilka faktorer som påverkar lågstadieelevers läslust och vilka effekterna är av de metoder som används för att väcka elevers läslust i klassrummet. LÄS MER

  4. 4. Pallas Athena: krigsgudinna och aigisbärarens barn : En undersökning av Athenas porträttering inom Iliaden och Hymnen till Athena av Callimachus

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Elin Hansell Kers; [2023]
    Nyckelord :Athena; Pallas; Iliad; Hymn to Athena; emotions; attributs; actions; character traits; epithets; goddess of war;

    Sammanfattning : This study is about how Athena is portrayed in two of the surviving works of antiquity, the Iliad and the Hymn to Athena by Callimachus. The study further shows in comparison of the two works, how Athena can be described based on her emotions, attributes, actions and character traits. LÄS MER

  5. 5. "Och jag tittade på hans ansikte. Det var total kärlek. (...) Du får bli ensambarn, det var det första jag sa till honom" : en kvalitativ studie om förlossningsberättelser på bloggar

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Elin Romberg; Stina Krautmeijer; [2022]
    Nyckelord :Bloggar; Förlossningsberättelse; Upplevelse; Förberedelse;

    Sammanfattning : Det finns ett behov hos gravida kvinnor att förbereda sig inför sin kommande förlossning. Barnmorskemottagningar strävar, genom basprogrammet och föräldrautbildningar, efter att utbilda och förbereda de blivande föräldrarna. Enligt tidigare forskning känner ofta kvinnor att de önskar få mer information. LÄS MER