Sökning: "Elin Lundgren"
Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden Elin Lundgren.
11. Betydelsen av attityd, subjektiv norm och upplevd beteendekontroll för intentionen att vara aktiv i arbetsrelaterade digitala möten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Föreliggande studie ämnade att undersöka hur attityd, subjektiv norm och upplevd beteendekontroll utifrån Theory of Planned Behavior, är relaterat till intentionen att vara aktiv i arbetsrelaterade digitala mötessammanhang. Den beroende variabeln, intention till att delta aktivt i digitala arbetsrelaterade mötessammanhang, samt de oberoende variablerna attityd, subjektiv norm samt upplevd beteendekontroll mättes genom ett frågeformulär via internet. LÄS MER
12. Grupparbete i matematik : En systematisk litteraturstudie om grupparbete och dess betydelse i förskoleklass och årskurs 1-3
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : I skolvärlden råder det delade meningar kring huruvida grupparbeten är fördelaktigt eller inte för elevers utveckling och lärande inom ämnet matematik. Dessutom finns det heller inga tydliga ramar för hur grupper bör konstrueras eller sättas samman. LÄS MER
13. Efficient Communication in Smart Homes
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : Smart furniture is being more and more common in our homes. This thesis combines the growing interest in smart homes and farming of flowers and vegetables. The goal is to determine and characterize the parameters one has to take into consideration in order to design of a smart system for indoor farming. LÄS MER
14. Hur lär vi oss av varandra? : En studie om psykologisk trygghet & kollektivt lärande
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Med en snabb förändring i dagens arbetsliv ställs det högre krav på organisationer att värna om de unika kompetenser, kunskaper och erfarenheter som finns hos dess medarbetare. För att kunna göra detta måste organisationer skapa förståelse för hur kunskap delas och således bygga en brygga som går från det individuella lärandet till det kollektiva. LÄS MER
15. Att arbeta med klockan i årskurs 1 : En analys av läromedel i matematik och av lärares erfarenheter kring undervisningen om klockan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur lågstadielärare arbetar med klockan samt hur läromedel i matematik behandlar klockan i årskurs 1. För att undersöka detta intervjuades lågstadielärare om deras arbete och en innehållsanalys av läromedel i matematik genomfördes. LÄS MER