Sökning: "Elin Malveholm"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Elin Malveholm.

  1. 1. Jakten på det stora fyndet - En studie om emotionell varumärkesförmedling genom yrkessåpor

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lundgren; Elin Olsson; Elin Malveholm; [2010]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; varumärkesförmedling; berättelser; storytelling; kommersiell yrkessåpa; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskare hävdar att framtidens konsumenter inte kommer att köpa produkter utan istället livsstilar, historier, upplevelser samt de känslor produkterna uttrycker. När relationen mellan konsumtion och identitet blir allt starkare och konsumenter i allt större utsträckning söker en mening genom sitt konsumerande, ställs således nya krav på företag och sättet de förmedlar sina varumärken. LÄS MER

  2. 2. IKEAs inköp i Kina – långsiktiga affärsrelationer för att uppnå effektivitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Ölander; Magdalena Petersson; Elin Malveholm; [2007]
    Nyckelord :ikes; inköp; kina; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Rent generellt gäller att en stor förståelse för Kinas affärskultur är av stor vikt för att ett svenskt företag ska kunna lyckas skapa en framgångsrik affärsrelation med kinesiska leverantörer. Men om kapitalet inte finns är det näst intill likgiltigt huruvida förståelsen för affärskulturen finns, då kapitalet är en av de viktigaste prioriteterna. LÄS MER