Sökning: "Elin Music"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Elin Music.

  1. 1. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  2. 2. Musik som omvårdnadsåtgärd för personer med kognitiv sjukdom : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Elin Augustsson; Eira Holewa Hanve; [2023]
    Nyckelord :Health; Music interventions; Neurocognitive disorder; Nursing interventions; Person-centered care; Hälsa; Kognitiv sjukdom; Musikinterventioner; Omvårdnadsåtgärder; Personcentrerad omvårdnad;

    Sammanfattning : Bakgrund   Kognitiv sjukdom är ett av de ledande globala hälsoproblemen och förekomsten ökar i takt med en åldrande världspopulation. Att leva med en kognitiv sjukdom drabbar individers hälsa på ett multidimensionellt plan med lidande i form av besvärliga symtom, social stigmatisering, en hotad autonomi och nedsatt livskvalitet. LÄS MER

  3. 3. Sångstunden i förskolan : En möjlighet för glädje, gemenskap och språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Elin Nygren; [2023]
    Nyckelord :Singing time; Zone of proximal development; Mediating artifacts; Support; Interplay; Language development ;

    Sammanfattning : The purpose is to contribute knowledge about how preschool teachers reason about the singing lesson in relation to competence and material and its purpose in preschool teaching. The study therefore investigates how preschool teachers present their musical competence, what material is used in the singing lesson and what are the purposes of the singing lesson in preschool?To provide answers to the above questions, semi-structured interviews have been conducted in two preschools with preschool teachers from four different departments. LÄS MER

  4. 4. Från den sjungande primadonnan till den äkta kreatören : En studie om kvinnliga musikartisters motivation till en karriär i musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Alva Liljekvist; Elin Lennholm; [2023]
    Nyckelord :motivation; gender; archetypes; hedegaard hein; music; artistry; music industry; gender equality; drive; prima donna; creator; performativity; gender system; feminism; gendering; gender codes; social security; hegemony; postcolonial feminism; motivation; genus; arketyper; hedegaard hein; musik; artisteri; musikbransch; jämställdhet; driv; primadonna; kreatör; performativitet; genussystem; feminism; könskodning; social trygghet; hegemoni; postkolonial feminism;

    Sammanfattning : Based on the coverage published in 2022 about gender inequality in the music industry, where men often have the upper hand compared to their female counterparts, the aim of this study is to achieve a deeper understanding of what motivates women to pursue a career as music artists despite the current inequality. Four female music artists who make a living of their music artistry were interviewed regarding their motivation to pursue such a career. LÄS MER

  5. 5. Att nå ut i det tysta bruset : En kvalitativ studie om videomarknadsföringsstrategier och ljudlös uppspelning inom musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Öhgren; Amanda Ingelsson; [2022]
    Nyckelord :social media strategy; video marketing strategy; music marketing strategy; soundless video; muted video; Sociala medier; marknadsföringsstrategier; rörligt innehåll; videomarknadsföring; musikbranschen; ljud; strategier;

    Sammanfattning : Musikindustrin ställs idag mot en utmaning när innehåll på sociala medier ses utan ljud, vilket kan ha en negativ inverkan på effektiviteten av budskap och annonsering. Denna studie har undersökt hur marknadsförare inom den svenska musikindustrin förhåller sig till ljudlös uppspelning av rörligt innehåll på sociala medier och vilka strategier de använder för att nå ut med rörligt innehåll på sociala medie-plattformar. LÄS MER