Sökning: "Elin Rubin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elin Rubin.

  1. 1. Det sanna priset för #samarbete : Varumärkesimageinverkan vid influencer marketing av kontroversiella produkter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Sjöberg; Elin Rubin; [2020]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesimage; influencer marketing; kontroversiella produkter; kundbaserat varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ge ökad förståelse för hur influencer marketing av kontroversiella produkter inverkar på influencers och företags varumärkesimage. Syftet har uppnåtts genom besvarandet av forskningsfrågor rörande sociala medie-användares uppfattning av influencers personliga varumärke, företags varumärke samt eventuella skillnader mellan uppfattningarna. LÄS MER

  2. 2. Att möta barn med stickrädsla på röntgen : En integrativ litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Elin Rubin; Stina Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Medication; needle related medical procedures; parents; preparation; radiographer; resources; treatment.; bemötande; föräldrar; förberedelser; hjälpmedel; läkemedel; nålrelaterade medicinska procedurer; röntgensjuksköterska;

    Sammanfattning : Inledning: Nålar beskrivs av barn som det mest skrämmande vid sjukhusbesök. Vårdpersonalen spelar en viktig roll för upplevelsen av undersökningen. Kunskap och förståelse för såväl patienten som den medicinska utrustningen kan vara avgörande för patientens upplevelse. LÄS MER

  3. 3. Allsvenska fotbollsfans nätar : En kvantitativ användarstudie av fans motiv och tillfredsställelse på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Carolin Eriksson; Elin Månsson; [2015]
    Nyckelord :Deltagarkultur; fankultur; uses gratification; sociala medier; fotboll; kvantitativ metod.;

    Sammanfattning : This study was created to contribute to the research field of studies about Media and Communication. The study analyses swedish footboll fans motives, gratifications and participating culture on social media. LÄS MER