Sökning: "Elin Ryttberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Elin Ryttberg.

  1. 1. “När det är roligare så är det roligare att lära sig. När det inte är så kul då är det inte kul” : elevers uppfattningar av undervisningsformer i engelska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Ryttberg; Dante Hallbäck; [2021]
    Nyckelord :Traditionell undervisning; Varierad undervisning; Motivation;

    Sammanfattning : In this research study, we test different teaching methods with Swedish middle school students in English as a second language and evaluate their perception and opinion of the different methods. The two teaching methods that have been tried are a traditional method, which consists of passive and sedentary learning, where textbooks and workbooks are the main focus. LÄS MER

  2. 2. Hur elever påverkas av att arbeta med multimodala arbetssätt i ämnet engelska : - en kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Ryttberg; Dante Hallbäck; [2021]
    Nyckelord :Engelska språkinlärning; multimodala arbetssätt; utomhuspedagogik; motivation; villighet att kommunicera VAK .;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att sammanfatta och analysera forskning kring hur lärare kan använda multimodala arbetssätt för att stötta elevers muntliga kommunikation i engelska, och mer specifikt, att besvara frågeställningen: Hur kan lärare använda multimodala arbetssätt i sociala samspel för att motivera elevernas muntliga kommunikation i engelska inomhus och utomhus i skolan? För att besvara frågeställningen och uppnå studiens syfte har vi systematiskt tagit fram, analyserat och sammanställt vetenskapliga studier om multimodala arbetssätt, motivation till att lära sig ett språk och talängslan samt utomhuspedagogik.   Vårt resultat visar på att när lärare använder sig av multimodala arbetssätt gynnar detta elevers motivation till engelskinlärning, minskar talängslan vid muntlig kommunikation och främjar språkinlärningen. LÄS MER