Sökning: "Elin Sjöstedt"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Elin Sjöstedt.
1. Vill du vara en bra eller dålig människa? : En kritisk visuell retorikanalys av UNHCR:s övertygelsestrategier i reklamfilmer om flyktingkrisen i Ukraina
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : It’s significant for charities to incorporate persuasion strategies into their communication to create engagement and encourage donations. This is especially important in circumstances of war due to the millions of people who are forced to flee and need emergency assistance. LÄS MER
2. Samtalsdeltagarnas roller i en podcast : En samtalsanalytisk studie av ett institutionellt mediesamtal
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : I denna uppsats genomförs en samtalsanalys (CA) på två olika avsnitt från podcasten Värvet. Samtalsdeltagarna i materialet är podcastens programledare Kristoffer Triumf samt partiledarna Jonas Sjöstedt och Jimmie Åkesson. LÄS MER
3. Gruppkultur - ur ungdomsledarens perspektiv : En kvalitativ intervjustudie med syftet att svara på hur ungdomsledare skapar och formar en gruppkultur
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur ungdomsledare skapar och formar en gruppkultur i en deltagargrupp vid en lägergård i Sverige. Semistrukturerade intervjuer med ledare som arbetar eller har arbetat inom verksamheten har använts som empiriskt underlag för att uppfylla studiens syfte. LÄS MER
4. Estetiska lärprocesser i förskolan : ”Lite stamp, lite klamp och lite rörelse, blir också någonting”
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : BakgrundDetta examensarbete handlar om förskollärares erfarenheter och tankar om estetiska lärprocesser i den pedagogiska verksamheten. Av litteratur, forskning och teorier framkommer det att estetiska lärprocesser är av stor vikt i barnets utveckling. LÄS MER
5. "Det är inte så svårt, det är väl bara att lägga upp en bild med lite text." : Mikroföretag inom turismnäringen om sociala medier och dess hinder och möjligheter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : På bara ett decennium har marknadsföring förändrats i grunden utifrån Web 2.0 och i synnerhet sociala mediers snabba framväxt. Att företag idag finns närvarande på sociala medier är enligt många forskare en nödvändighet för att de ska kunna fortsätta att vinna marknadsandelar. LÄS MER