Sökning: "Elin Yang"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elin Yang.

  1. 1. The Economic Consequences of a Triple Disaster: A Comparative Case Study of the Great East Japan Earthquake

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Elin Yang Liu; [2021]
    Nyckelord :Natural disaster; Synthetic control method; Economic impact; Japan; Tohoku;

    Sammanfattning : This thesis examines the economic effects of natural disasters by studying the particular case of Tohoku earthquake and tsunami 2011 in Japan. Specifically, the statistical methodology of synthetic controls is used to estimate the change in GDP per capita caused by this incident. LÄS MER

  2. 2. The Presence of Cheap Riders in International Environmental Regimes

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Elin Yang Liu; Denise Shen; [2020]
    Nyckelord :Climate change; Emission gap; Cheap riding; Collective action; International environmental agreements;

    Sammanfattning : Tragedy of the commons is reflected in the international climate policy arena as countries are unable to coordinate and cooperate to reach the goals set within the conventional framework of the Paris Agreement. Although carbon mitigation plans have been submitted by member states, the pledges lack ambition and are not sufficient if humanity is to prevent detrimental anthropogenic warming. LÄS MER

  3. 3. Lojalitetsprogram i dagligvarubranschen -Mål, utformning och utvärdering

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Karlsson; Elin Knutsson; [2013-01-22]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; Lojalitet; Utvärdering; Kundkort;

    Sammanfattning : Bakgrund/Problem: Som en följd av den allt mer kundorienterade marknadssituationen har det blivit mer centralt att vårda sina kundrelationer. Kundernas lojalitet är idag av stor betydelse för det strategiska arbetet (Reinartz & Kumar 2002) och en viktig komponent i det arbetet är lojalitetsprogrammen (Liu & Yang 2009). LÄS MER