Sökning: "Elin jonsson"
Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden Elin jonsson.
1. Digitaliseringens påverkan på controllers motivation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Controllerrollen förändras till följd av digitalisering. Motivation har lyfts som en viktig faktor att undersöka för att ta sig an digitaliseringens utmaningar. Motivation påverkas av flera aspekter så som självbestämmandeteorin och acceptans mot digitala teknologier. LÄS MER
2. Konstens andlighet och digitaliseringens framsteg : En undersökning av hur den digitala upplevelsen skiljer sig från den fysiska upplevelsen av konst
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This essay's main topic is how the digitalization of art affects the experience. This was done by comparing a digitalized and a physical viewing of the art exhibit Katja of Sweden at Kristinehamns Konstmuseum. LÄS MER
3. Kvinnohälsa - en jämställdhetsfråga. En kvalitativ studie om hur organisationer arbetar med de könsbiologiska skillnaderna graviditet, menstruation och klimakteriet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The primary objective of this qualitative academic report entails a comprehensive investigation into the manner which Swedish organizations address health concerns specifically pertaining to women. Emphasis is placed on pregnancy, menstruation and menopause. LÄS MER
4. Open standards and interoperability within the automotive domain and smart cities
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Vehicle signals are today in highly heterogeneous formats which leads to difficulties for third-party developers to access, understand and integrate with these signals. Thus, the automotive domain needs to find a way to describe its vehicle signals to the outside world. LÄS MER
5. Men’s perceptions of endorsers : A qualitative study on how brand love affects men when being exposed to influencer marketing versus celebrity endorsement
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Influencer marketing and celebrity endorsement has grown in the past years and has become a vital part of marketing in the fashion industry. This field has been well researched, however a gap in the research is the focus on men and the role brand love has. LÄS MER