Sökning: "Elinor Svärd"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Elinor Svärd.

  1. 1. Environmental CSR application in geographically disparate contexts: the Scandinavian cooperative advantage? : An investigative study into the role of stakeholder theory for competitive advantage within the European construction industry.

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Leanne Johnstone; Elinor Svärd-Sandin; [2016]
    Nyckelord :Corporate Sustainability; CSR; Environmental CSR; Environmental Management; Stakeholder Theory; Scandinavian Cooperative Advantage;

    Sammanfattning : Currently, the environmental parameters of CSR are receiving more academic, institutional, societal and organisational attention as being paramount to competitive advantage, alongside the traditional economic and social concerns. The challenge for firms now is to balance considerations between all five facets of CSR - stakeholder, social, economic, degree of voluntariness and environmental - and fundamentally, the two approaches of shareholder and stakeholder; whereby the shareholder is, in effect, a stakeholder, and the stakeholder is a dimension of CSR. LÄS MER

  2. 2. PERCEPTION AV HUMOR I REKLAM : En studie om tolkning när etnicitet, religionoch könsroller används på ett humoristiskt vis i reklamfilmer och annonser

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ninorta Eksen; Elinor Svärd-Sandin; [2015]
    Nyckelord :Humor; reklam; annons; perception; religion; etnicitet och könsroller;

    Sammanfattning : En studie om tolkning när etnicitet, religion och könsroller används i ett humoristiskt vis i reklamfilmer och annonser. Syftet med denna studie är att ta reda på hur humor i reklamfilmer och annonser uppfattas och tolkas av människor mellan20-30 år för att sedan undersöka om det anses vara opassande i aktuella samhällsfrågor. .. LÄS MER