Sökning: "Elisabeth Hanna"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Elisabeth Hanna.
1. Att navigera genom förändringens vindar : Kommunikationsstrategier i olika faser på en textilfabrik i Thailand
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka kommunikationsstrategier som chefer använder sig av för att kommunicera förändringar samt hur väl dessa kommunikationsstrategier fungerar. Tidigare forskning har visat att effektiv kommunikation är en avgörande faktor för att lyckas med organisatoriska förändringar. LÄS MER
2. Övergången likt en bro från förskola till förskoleklass : En studie utifrån yrkesverksammas erfarenheter med fokusgruppsamtal som metod
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Den kvalitativa studien utgår från yrkesverksammas erfarenheter av övergången mellan förskola och förskoleklass med syftet att öka förståelse för upplevelsen av övergången. Det empiriska materialet inhämtades genom fokusgruppsamtal där verksamma med erfarenhet av övergångsprocessen från de båda skolformerna deltog. LÄS MER
3. “Du förstår väl att jag inte är rasist..?” : Synligt rasifierade socialarbetares upplevelser av rasism i arbetet
M1-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : The aim of this study is to examine visibly racialized social workers' experiences of encountering racism at work; with clients, colleagues, and managers. Furthermore, the aim is to examine how racism is responded to and handled by colleagues and managers. Seven semi-structured interviews were conducted with visibly racialized social workers. LÄS MER
4. Handlingsplaner för särskilt begåvade elever : utifrån ett inkluderingsperspektiv
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra hur sex kommuners handlingsplaner för särskilt begåvade elever framskrivs för att identifiera, bemöta, stimulera, utmana och inkludera särskilt begåvade elever i matematikundervisningen. Målet är att svara på om och i så fall hur särskilt begåvade elever identifieras, bemöts, stimuleras, utmanas och inkluderas utifrån handlingsplanerna och hur lärare och speciallärare använder handlingsplanerna för att få särskilt begåvade elever inkluderade. LÄS MER
5. Att lära med lärplattan : En litteraturstudie om digital kompetens i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Uppsatsens empiri utgörs av sju forskningsstudier som handlar om digitala verktyg i förskolans utbildning. Studiens syfte är att undersöka hur digital teknik kan användas som ett pedagogiskt verktyg, samt hur denna teknik påverkar barns utveckling och lärande. LÄS MER