Sökning: "Elisabeth Hermansson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Elisabeth Hermansson.

  1. 1. Upplevelser av "Employer Branding" : En kvalitativ fallstudie av anställda hos BA

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Otto Hermansson; Mackenhauer Elisabeth; [2016]
    Nyckelord :Intern Employer Branding; kompetensutveckling; medarbetare; arbetsgivarvarumärke; värderingar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur medarbetarna på BA (fiktivt namn) upplever organisationens interna Employer Branding-arbete samt att belysa de aspekter som eventuellt skiljer strategi mot upplevelse. Det gjordes ett målinriktat urval av organisation medan valet av deltagare var ett slumpmässigt urval vilket resulterade i åtta respondenter (n= 8). LÄS MER

  2. 2. How Does a Company Communicate Through Storytelling? - a study of the storytelling techniques used in two companies

    Magister-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Elisabeth Hermansson; Jia Na; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Storytelling, an improtant part of human communication, is being increasingly used by companies to communicate their values and build trust and connection with employees and customers. A good story can create emotions and feelings among the audience, can simplify and transmit complex messages. LÄS MER

  3. 3. Patienters upplevelser av palliativ vård

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Vårdvetenskap

    Författare :Elisabeth Alm Borgenstierna; Hanna Hermansson; [2008]
    Nyckelord :palliativ vård; patient; vårdande; sjuksköterska; upplevelse;

    Sammanfattning : Palliativ vård innebär vård i livets slutskede där sjukdomen inte längre går att bota. För att uppnå god omvårdnad inom palliativ vård behöver vårdpersonalen inneha kunskap om hur man lindrar den döende patientens smärtor, både de fysiska och de psykiska. LÄS MER

  4. 4. How does a company communicate through storytelling? : a study of the storytelling techniques used in two companies

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Elisabeth Hermansson; Jia Na; [2008]
    Nyckelord :Marketing Communication; Internal Corporate Communication; Storytelling; Branding;

    Sammanfattning : Storytelling, an important part of human communication, is being increasingly used by companies to communicate their values and build trust and connection with employees and customers. A good story can create emotions and feelings among the audience, can simplify and transmit complex messages. LÄS MER