Sökning: "Elisabeth Holmgren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elisabeth Holmgren.

  1. 1. Interaktiva provrum - sociala aspekter, kvinnors självbild samt en ökad medvetenhet om hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Gabrielle Mireille Elisabeth Holmgren; [2019]
    Nyckelord :service; interaktionsdesign; klädesbutik; shopping; självbild; hållbarhet;

    Sammanfattning : Studien handlar om hur kvinnor upplever det att prova kläder i Lindex butiker och hur ett digitalt kommunikationssystem i provrummen kan påverka deras upplevelse samt förbättra butikens service. Projektet har grundats utifrån tre huvudpunkter; sociala aspekter, kvinnors självbild samt hållbarhet inom mode. LÄS MER

  2. 2. Att främja motivation : Om lärarens betydelse och vikten av att skapa meningsfullhet i skolarbetet för eleven.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Elisabeth Holmgren; [2018]
    Nyckelord :begriplighet; hanterbarhet; lärare-elev-relation; meningsfullhet; motivation; skola.;

    Sammanfattning : Denna studie är en kvalitativ undersökning som bygger på semifokuserade gruppintervjuer med 8 lärare från två skolor i grundskolans årskurs 7 – 9. Syftet med studien var att undersöka hur lärare arbetar med motivationshöjande insatser och de forskningsfrågor som ställdes var: - Vilka aspekter anser lärare är viktiga att beakta i motivationsarbete? - Hur arbetar lärare med motivationshöjande insatser i det dagliga arbetet? Som analysmetod användes tematisk analys och de pedagogiska implikationer som låg till grund utgick från påverkan sett ur konstuktionistiskt samt salutogent synsätt. LÄS MER

  3. 3. Brand Personality och Brand Equity i modebranschen - en jämförelse mellan svenska och utländska modevarumärken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Holmgren; Victoria Malmberg; Elisabeth Matsson; [2013]
    Nyckelord :Brand Personality; Brand Equity; Prispremium; Mode; Konkurrenskraft; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att urskilja om svenska modevarumärken har specifika personligheter som fungerar som konkurrensfördelar gentemot utländska modevarumärken på den svenska marknaden. Metod: Undersökningen är en kvantitativ studie i form av en enkätundersökning med ett deduktivt angreppssätt där riktningen går från teori till empiri. LÄS MER